|
کدخبر: 119292

قیمت جهانی نفت (۹۹/۰۶/۱۰)

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه نوامبر امروز (دوشنبه) با ۲۷ سنت معادل ۰.۶ درصد رشد به ۴۶ دلار و ۸ سنت رسید.

اقتصاد قیمت جهانی نفت (۹۹/۰۶/۱۰)

در حالی که اقدامات محرک اقتصادی بانک‌های مرکزی جهان موجب افزایش قیمت‌ها شده و در عین حال با وجود بالا بودن عرضه، میزان تقاضا برای نفت به دلیل تداوم شیوع کرونا همچنان فاصله زیادی با دوران پیش از شیوع ویروس دارد قیمت نفت روز دوشنبه اندکی افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه نوامبر امروز با ۲۷ سنت معادل ۰.۶ درصد رشد به ۴۶ دلار و ۸ سنت رسید. قیمت نفت خام امریکا نیز امروز با ۱۴ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش به ۴۳ دلار و ۱۱ سنت رسید.

قیمت نفت برنت که در روز پنجم اوت به رقم ۴۶ دلار و ۲۳ سنت، یعنی بالاترین رقم از ماه مارس رسیده بود، در آستانه ثبت پنجمین افزایش ماهانه متوالی در ماه اوت قرار دارد. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت امریکا هم که روز ۲۶ اوت و به دلیل وقوع طوفان لارا تا رقم ۴۳ دلار و ۷۸ سنت رسیده بود در مسیر ثبت چهارمین رشد ماهانه متوالی قرار گرفته است.

روز جمعه و با ادامه تلاش‌های شرکت‌های انرژی برای از سرگیری فعالیت‌های خود در میادین فراساحلی خلیج مکزیک و بازگشایی پالایشگاه ها، بازارهای نفت از تبعات طوفان ویرانگر لارا تا حد زیادی رها شدند.

عامل دیگری که هرچند به شکلی محدود به رشد قیمت نفت کمک کرده تضعیف ارزش دلار بوده است. به رغم اینکه افت تقاضا موجب کندی روند ترمیم بازار پس از شیوع بحران کرونا شده و میزان عرضه نیز همچنان بالاست، کاهش ارزش دلار موجب ارزان شدن کالاهای ارزش‌گذاری شده به این ارز از جمله نفت خام برای خریدارانی گشته که با ارزهای غیردلاری خرید می‌کنند.

مایک تران، تحلیلگر موسسه آر بی‌سی کپیتال در این باره گفت: «ما معتقدیم تاثیر دلار ارزان بر میزان خرید نفت حداقلی خواهد بود.»

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط

ارسال نظر