|
کدخبر: 119187

تاثیر نوسان ارز و طلا بر قیمت میوه

نایب رئیس اتحادیه باغداران قیمت میوه را تابع عرضه و تقاضا دانست و گفت: قیمت میوه تابع عواملی همچون نرخ ارز و طلا نیست.

اقتصاد تاثیر نوسان ارز و طلا بر قیمت میوه

مجتبی شادلو با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه محصولات باغی وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به شرایط مساعد بارندگی و فضای مناسب تولید، جای هیچ گونه نگرانی برای تامین میوه مورد نیاز بازار نیست.

وی افزود: با وجود افزایش هزینه‌های تولید اعم از ماشین‌آلات، سوخت و کارگر شرایطی در بخش کشاورزی پیش آمده که کشاورزان باید به حداقل معیشت برسند.

نایب رئیس اتحادیه باغداران قیمت میوه را تابع عرضه و تقاضا دانست و گفت: برخی اوقات گرانی‌هایی در جامعه از جمله نرخ ارز، طلا و خودرو رخ می‌دهد، اما تولید شرایط خاص خود را دارد.

وی با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به بخش کشاورزی بیان کرد: علی رغم آنکه برخی صنوف به خاطر کرونا تعطیل شده، اما از بخش کشاورزی حمایتی صورت نگرفته است.

به گفته شادلو، با وجود شرایط مساعد تولید و تولید مازاد بر نیاز کشور انتظار می‌رود که روابط دیپلماسی بهبود یابد تا فرصت‌های طلایی برای صادرات ایجاد شود. به سبب مشکلات بازگشت ارز، امکان تهاتر با کالا‌های مورد نیاز وجود دارد که این امر به نوعی به تولیدکننده و اقتصاد کلان کشور کمک کند.

نایب رئیس اتحادیه باغداران در پایان، تصریح کرد: با وجود آنکه عمده نیاز کشور را به جز چند محصول در داخل تامین می‌کنیم، انتظار می‌رود فضایی ایجاد شود تا بتوانیم به اهدافمان دست یابیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر