|
کدخبر: 117913 سجاد صفری

گسترش نیوز گزارش می دهد:

ضربه سنگین کرونا به بازار پوشاک / مغازه دارانی که پول اجاره هم ندارند!

بازار پوشاک در ماه‌های بهمن و اسفند که رفته رفته به شب عید نوروز نزدیک می‌شویم و در شهریورماه که منتهی به بازگشایی مدارس می‌شود از فروش قابل توجهی برخوردار است ولی در دیگر ماه‌های سال امیزان فروش بالایی ندارند.

اقتصاد ضربه سنگین کرونا به بازار پوشاک / مغازه دارانی که پول اجاره هم ندارند!

بیماری کرونا که از اوایل اسفند ۹۸ در ایران شیوع پیدا کرد همه مشاغل و کسب و کارها را تحت تاثیر خود قرار داد و بازار فروش همه اصناف از جمله بازار پوشاک را به شدت کاهش داد و حتی برخی از آن ها را مرز ورشکستگی پیش برد.

شیوع کرونا در کشور بیشتر مشاغل را به تعطیلی کشاند و مردمی که بیکار شده بودند دیگر منبع درآمدی نداشتند لذا فقط اقدام به خرید اقلام اساسی مورد نیاز می‌کردند و در برنامه خرید آنها دیگر جایی برای خرید پوشاک و کفش و... وجود نداشت. کاسبان بازار پوشاک که اسفند ۹۸ را با رکود و کسادی پشت سر گذاشتند چشم امید به این داشتند که در ماه‌های ابتدایی سال ۹۹ این بیماری ریشه کن شود تا دوباره رونق به کسب و کار آنها برگردد ولی ظاهرا این بیماری و تبعات ناشی از آن به این زودی قصد ندارد که رخت رفتن را به تن کند.

برای در جریان قرار گرفتن از وضعیت بازار فروش پوشاک که در ماه‌های شهریور سال‌های گذشته از رونق خوبی برخوردار بودند به بازار رفته و با دو نفر از فروشندگان پوشاک به گفت‌وگو پرداخته‌ایم که مشروح آن به شرح ذیل است:

یکی از مغازه دارانی که در بازار فردیس کرج فروشگاه بزرگی دارد درخصوص میزان فروش پوشاک در ماه‌های اخیر، گفت: کاسبان در طول سال به سه ماه امیدوار هستند که میزان فروش آن ها در این سه ماه بیشتر از ماه‌های دیگر است ولی شیوع بیماری کرونا باعث شد که فروش اسفندماه سال گذشته را از دست بدهیم و به نوعی میزان فروش ما در اسفند به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

وی در ادامه، بیان کرد: وقتی که بازار اسفند را با رکود پشت سر گذاشتیم امیدوار بودیم که در فصل بهار و تابستان ۹۹ با ریشه کن شدن بیماری کرونا و برگشتن روال زندگی مردم به حالت عادی وضعیت فروش ما هم بهبود یابد ولی همچنان این بیماری در کشور وجود دارد و مدارس همچنان تعطیل هستند و بازار بهار، تابستان و شهریورماه که ماه منتهی به بازگشایی مدارس است را از دست داده‌ایم و دخل و خرج ما با هم همخوانی ندارد و برای پرداخت اجاره مغازه با مشکل روبه‌رو هستیم.

کرونا کوهی از مشکلات برای ما به‌وجود آورده است

در بازار فردیس کرج که مغازه‌های بسیاری در آنجا به کسب و کار مشغول هستند به سراغ یک مغازه دیگر رفتیم که او در پاسخ به پرسش ما، گفت: بیماری کرونا بازار فروش ما را با کسادی روبه‌رو کرده است و اوضاع فروش ما چنان اسفناک است که توان پرداخت اجاره مغازه را ندارم.

این مغازه دار در ادامه، گفت: کرونا ضربه شدیدی به بازار فروش و اصناف وارد کرده است و اگر همین اینک خبر ریشه کن شدن این بیماری را منتشر کنند و کسب و کارها و مشاغل به حالت عادی قبل از شیوع این بیماری بازگردند باز یکی دو سال زمان نیاز است تا مشاغل بتوانند ضررهای که از بیماری متحمل شدند را تا حدودی جبران کنند.

این فروشنده، گفت: متاسفانه هزینه‌های اجاره مغازه و زندگی بالا است و تنها منبع درآمد من هم این مغازه است و با این اوضاع فروش حاکم بر بازار، من مانده ام و کوهی از مشکلاتی که برایم به‌وجود آمده است.

ارسال نظر