|
کدخبر: 117633

سقف روزانه کارت به کارت چقدر است؟

از آنجایی که در پی شروع موج دوم کرونا، مجددا سقف انتقال وجه کارت به کارت از طریق درگاه‌های اینترنتی، خودپردازها و کیوسک از سه به شش میلیون تومان و در پرداخت‌سازها نیز از یک به سه میلیون تومان افزایش یافت اما گویا یک سری محدویت‌ها در انتقال وجه از موبایل و اپلیکیشن‌های پرداخت بانکی توسط بانک‌ها برای امنیت حساب‌های بانکی اعمال می‌شود.

اقتصاد سقف روزانه کارت به کارت چقدر است؟

پس از شیوع ویروس کرونا از آنجا که حضور افراد در تجمعات عامل اصلی انتقال این ویروس اعلام شده است، تدابیری صورت گرفت تا هر چه بیشتر حضور افراد در جامعه کمتر شود که در این زمینه بانک مرکزی نیز اقداماتی برای کاهش مراجعات حضوری مردم به بانک‌ها به عنوان یکی از مکان‌هایی که در طول روز مراجعه زیادی به این محل صورت می‌گیرد، انجام داد.

بدین منظور، سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت (شتابی و درون بانکی) از طریق درگاه‌های اینترنتی، خودپردازها و کیوسک از مبلغ ۳ میلیون تومان در هر شبانه‌ روز از مبدأ هر کارت به ۶ میلیون تومان افزایش یافت.

همچنین، سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت از طریق پرداخت سازها از یک میلیون تومان به ۳ میلیون تومان با حصول اطمینان از انطباق شماره ملی دارنده کارت و شماره ملی دارنده سیم کارت انجام دهنده تراکنش قابل افزایش شد.

البته پس از پایان موج اول شیوع کرونا در اواخر اردیبهشت ماه سقف انتقال وجه کارت به کارت به روال سابق خود بازگشت اما با شروع موج دوم کرونا مجدد در اواسط تیرماه سقف انتقال وجه کارت به کارت برای کاهش مراجعات حضوری افزایش یافت.

آنچه در این زمینه حائز اهمیت است، محدودیت‌هایی است که برای انتقال وجه کارت به کارت از طریق اپلیکشین‌های پرداخت بانکی در جهت امنیت حساب‌های بانکی اعمال می‌شود. به عنوان مثال، سقف انتقال وجه در اپلیکیشن‌ها و بانک‌های مختلف متغیر است‌؛ به‌گونه‌ای که برخی از بانک‌ها امکان انتقال سقف مجاز وجه (۳ میلیون تومان) از طریق گوشی همراه و اپلیکشین‌های پرداخت بانکی را طی یک مرحله در شبانه روز فراهم می‌کنند اما بانک‌های دیگر، این امکان را طی سه مرحله در یک شبانه روز برای متقاضیان ایجاد می‌کنند. 

بنابراین، مردم همچنان می‌توانند روزانه سه میلیون تومان از طریق موبایل و اپلیکشین‌های پرداخت بانکی جابه‌جا کنند اما در مورد برخی بانک‌ها این ۳ میلیون تومان از طریق سه مرحله انتقال وجه یک میلیونی در شبانه روز انجام می شود.

نکته قابل توجه این است که کسانی می‌توانند برای انتقال وجه کارت به کارت از طریق گوشی همراه خود و اپلیکشین‌های پرداخت بانکی اقدام کنند که شماره تلفن همراهی که با آن تراکنش بانکی انجام می‌دهند به نام خودشان و منطبق با کد ملی آن‌ها باشد.

لازم به توضیح است که تعرفه کارمزد دریافتی در هر دو روش یکسان است.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر