|
کدخبر: 117591

قیمت جهانی طلا اعلام شد (۹۹/۰۵/۳۱)

در حالی که پس از انتشار گزارشی نگران‌کننده از میزان بیکاری در امریکا و افزایش مجدد نگرانی‌ها از کند بودن روند ترمیم اقتصاد امریکا ارزش دلار کاهش یافته است، نرخ طلا روز جمعه شاهد نوسان محدودی بود و در مسیر ثبت افزایش هفتگی باقی ماند.

اقتصاد قیمت جهانی طلا اعلام شد (۹۹/۰۵/۳۱)

بر اساس این گزارش، نرخ هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد کاهش به ۱۹۴۶ دلار و ۲۴ سنت رسید. نرخ فلز زرد در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۴۷ درصد رشد به ۱۹۵۵ دلار و ۶۰سنت رسید. نرخ طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود نیم درصد رشد داشته است. هفته گذشته بیشترین افت هفتگی نرخ طلا طی ۵ ماه گذشته به ثبت رسید.

شاخص ارزش دلار امروز با ۰.۲ درصد کاهش در برابر ارزهای رقیب مواجه بود و موجب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می‌کنند.

آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد تعداد شهروندان امریکایی متقاضی دریافت مقرری بیکاری طی هفته گذشته رشد غیرمنتظره‌ای داشته و دوباره به بالای یک میلیون نفر رسیده است.

تاکنون بیش از ۲۲.۵۶ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار قربانیان به ۷۸۷ هزار و ۸۱۴ نفر رسیده است.

صورت مذاکرات نشست ماه جولای فدرال رزرو امریکا که این هفته منتشر شد نشان می‌دهد که سیاسگذاران بانک مرکزی امریکا نگران‌اند که روند ترمیم اقتصاد امریکا در مسیری نامشخص قرار بگیرد.

قیمت‌های مصرف‌کننده در ژاپن طی ماه جولای بدون تغییر باقی ماند و امیدهای نسبی ایجاد شده برای ترمیم اقتصاد بحران زده این کشور را کمرنگ تر ساخت.

در همین حال، دولت ترامپ از تایید هرگونه برنامه احتمالی برای ملاقات با مقامات چینی در خصوص فاز نخست توافق تجاری خودداری کرده است. وزارت بازرگانی چین دیروز گفته بود مذاکرات دوجانبه در طی روزهای آتی برگزار خواهد شد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها