|
کدخبر: 117486

آخرین جزییات از فروش سهام عدالت

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصاد و دارایی گفت: ۴۹ میلیون نفر کل دارندگان سهام عدالت در کشور هستند که از این تعداد دو میلیون نفر سهام عدالت خود را فروخته‌اند.

اقتصاد آخرین جزییات از فروش سهام عدالت

علی عسکری صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از ماموریت‌هایی که رهبری به وزارت اقتصاد  و دارایی و دولت محول کردند مشخص کردن و آزاد سازی سهام عدالت است با  امید به اینکه هرچه زودتر این امر به  نتیجه برسد و ماه عسل آن برای کشور اثربخش باشد.

وی بیان کرد: در استان خراسان جنوبی ۶۴۰ هزار نفر سهام عدالت دارند که ۱۸۰ هزار نفر  در خراسان جنوبی  روش مستقیم را انتخاب کردند و ۴۶۰ هزار نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کردند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصاد و دارایی گفت: افرادی که روش مستقیم را انتخاب کردند در قالب شرکت سهام عدالت استانی مدیریت می‌شوند و هیئت مدیره که تعیین شود وجه سهامداری تعیین تکلیف می‌شود وی می‌تواند سهام خود را بفروشند اما در قالب شرکت‌ها انجام می‌شود.

   بلوکه شدن ۲۴ میلیارد تومان

عسکری با بیان اینکه در خراسان جنوبی از ۴۶۰ هزار نفری که روش غیر مستقیم را انتخاب کردند ۴۰ هزار نفر در سامانه سجام شرکت و خود  را معرفی کردند افزود: افراد باید با سامانه سجام خود را معرفی کنند تا بتواند مشارکت مستقیم در شرکت داشته باشند که  در استان خراسان جنوبی ۳۰ هزار نفری هستند که خود  را به سازمان  خصوصی سازی معرفی نکردند و  شماره تلفن و شماره  شبا از آنها نداریم و در این راستا ۲۴ میلیارد تومان پول در حساب سازمان  خصوصی سازی بلوکه است و نمی‌دانیم چگونه به حساب افراد واریز کنیم.

 معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصاد و دارایی گفت: باید افرادی که هیچ مشخصاتی از آنها نداریم و در سامانه سجام ورود پیدا نکردند هر چه زودتر شناسایی شوند اما از ۴۶۰ هزار نفر ۲۳۰ هزار نفر تلفن ارتباطی از اینها داریم می‌توانیم اطلاع‌رسانی کنیم اما نصف این افراد شماره تلفن هم از آنها نداریم تا بتوانیم اطلاع رسانی کنیم.

عسکری گفت: خراسان جنوبی به عنوان  استان اول انتخاب شده تا پایلوت استان انتخاب و سامان‌دهی شود برای پیشبرد کار که تاکنون شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان به ثبت رسیده و در بورس پذیره نویسی شده است.

وی اظهار داشت: سازمان خصوصی‌سازی به دنبال ساماندهی افراد است که از این پس شرکت بورس موارد سهامداری افراد را دنبال می‌کند. امروز ۹ هزار میلیارد تومان ارزش سهام است و در دوره اول واگذاری شرکت‌ها ابتدا به شرکت‌هایی که نام نشان دادند واگذار می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصاد و دارایی بیان کرد: آنهایی که در سهام عدالت روش مستقیم را انتخاب کردند مسئولیت سهامداری خود را برعهده گرفته و اکثر این افراد در شبکه سجام ثبت نام کردند و دو میلیون نفر سهام عدالت خود را فروخته‌اند.

عسکری عنوان کرد: ۴۹ میلیون نفر کل دارندگان سهام عدالت در کشورند که  نزدیک به ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم را انتخاب کردند.

 

 

منبع: تسنیم
  • نازلی ارسالی در

    سی درصد اولمون مفقود شد ،این سی درصد هم فعلا خبری نیست.خاک برسر این مسئولان

  • سید ارسالی در

    بانک ملت لطفا مابقی پولمو واریز کنید پول نیاز دارم به همکاری کارگزاری مفید با کمال تشکر و قدردانی از پرسنل زحمتکش آن اداره منتظرم

  • رویا ارسالی در

    هردقیقه یه سازی میزنن خدا همتون برداره ک ه کلاه سرملت خودتون میزارین سه ماه هست س ی درصد سهاممو فروخته ام هنوزیکریال بحساب م نریختن خدا بانک توسعه تعاون نیست وکنه حتی زورشون میاد جواب بدن من یک زن ویک ما در ویک پدرهستم حق من خوردن نداره چه مسئو لان بی عزضه وبی غیرتی داریم

  • ناشناس ارسالی در

    شما پول سی درصداول راکامل بدید بعدبرید سراغ سی درصد دوم

  • ناشناس ارسالی در

    بانک انصار یک میلیون و 280 برام ریخته نصف پول منو خرد یه آبم روش هیچکی هم رسیدگی نمیکنه متاسفم برای دولتم که حق مردم رو نمیتونه بهشون بده تو این اوضاع تموم امیدمون به سهام عدالت بود که اونم اینطوری شد

ارسال نظر