|
کدخبر: 116633

آخرین جزئیات از اصلاح قانون مالیات های مستقیم

‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بند مربوط به اخذ مالیات از سهام و سپرده بانکی از طرح مجلس در اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم حذف شد.

اقتصاد آخرین جزئیات از اصلاح قانون مالیات های مستقیم

محمد رضا پور ابراهیمی از تغییر عنوان این طرح خبر داد و افزود: طرح اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم جایگزین طرح مالیات بر عایدی شد، اما در ذیل این سرفصل موضوع مالیات بر عایدی هم قرار گرفته است.

وی با اشاره به تصویب کلیات طرح اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم، خاطرنشان کرد: محتوای متن طرحی که در ابتدای مجلس یازدهم در قالب طرح مالیات بر عایدی آمده بود، شامل مالیات بر سهام و سپرده‌های بانکی می‌شد که این موضوع کاملا از دستور کار خارج شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: موضوع مالیات بر عایدی که در ذیل طرح اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم گنجانده شده است، هیچ ارتباطی با مالیات بر سهام و سپرده‌های بانکی ندارد و در کمیسیون اقتصادی نیز بر این موضوع تاکید شد.

وی با اشاره به لزوم تصویب این قانون تا زمان بررسی بودجه سال آینده، گفت: تصمیم گیری هر چه سریعتر در حوزه‌های مالیاتی یکی از مولفه‌های مهم اصلاح ساختار اقتصادی بودجه است.

همچنین در جلسه بعد از ظهر امروز کمیسیون اقتصادی کلیات طرح بانکداری جمهوری اسلامی نیز تصویب شد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
  • ناشناس ارسالی در

    نقد مالیات خانه خالی
    لطفا با دلتان بخوانید نه چشمتان.
    ایرادات متعدد طرح عجیب مالیات خانه های به اصطلاح خالی!
    1- این جناب خاندوزی علاقه زیادی ب ه خودنمایی داره. یک ماه است هر روز مصاحب ه دارد.
    2- این طرح ناعادلانه و مان ع حفظ دارایی مردم در سقوط ارزش پول و باع ث فرار سرمایه به خارج است.
    3- ویلا های خودشان را معاف کردند.
    4- درآمد زایی برای خودشان از جیب ملت را نشانه رف ته اند.
    5- حتی طرح اولیه خودشان را مبنی بر معافیت یک خانه برای هر کد ملی د ر خانوار را نا عادلانه حذف کردند.
    6- خانواده 2 نفره یک خانه معاف داشته باش د در طرح فضایی این آقایان، آن وقت خانوار 5 یا 6 یا 13 نفره هم فقط یک خانه؟!!!
    7- اگر پدر و مادری برای فرزند خود از قبل خانه تهییه نکند، با توجه به اینکه ب عدا خودش نمی تواند با این اوضاع، تهیه مس کن کند، آیا شما جناب خاندوزی ، تهیه مسکن ایشان را می پذیرید؟
    8-اگر خانواده ای، پاکینگ یا پیلوت را تفکیک کرده باشد و شهرداری جهت منافع مالی تایید کرده و سن د دهد، آیا اینهم مشمول مالیات است؟ عدم ت عیین حداقل متراژ و شرایط بنا جزو اشکالات طرح است.
    9- مغازه و زمین و تجاری و صنعتی، چه می شوذ که در این طرح نیست؟ 10- خانه 25 متری هم مشمول مالیات اس ت؟ حداقل متراژ معاف تعیین نشده در طرح! 11- قیمت مصالح که باعث تاخیر ساخت م ی شود، چرا در این طرح نیامده؟
    12- هزینه کارگر و خدمات بنایی و مهندسی و نقش ه، چه می شود؟
    13- مالیات از سود گر فته می شود یا از تورم؟؟!! قیمت مسکن اگر با ارزش پول 90 محاسبه شود نسبت به نرخ تو رم، ثابت مانده و افزایشی ندارد.
    14 - قیمت ارز ثابت نیست، جریمه اش را بخش مس کن باید بدهد؟
    15- مالیات خانه خالی برای دآمدزایی است وگرنه چرا حتی یک خونه دیگه برای خانوار رو هم استثنا نکردن؟
    16- اگر شخصی در شهر دیگر، سرباز بود یا بیار مراجعه کننده یا فرد بیتوته کننده یا معسر، چه خاکی بر سر کند با این طرح؟!
    17-در بحث مسکن شخص ملاک است نه خا نوار، و هر کد ملی حق داشتن مسکن دارد. مگ ر هر شخص، شهروند کشور نیست؟
    18- قا نون دایمی، زمان بررسی هم می خواهد، نظرسن جی از کلیه متخصصین و کارشناسان سراسر کشو ر را می خواهد نه سرعت بی دقت، که آقایان می فرمایند به همین تابستان برسد.
    1 9- مردم قربانی اختلاف مجلس و دولت نشوند.
    20- شورای عالی مسکن و مرکز پژوهشه ا کجای این طرح بود؟
    21- رقم 6 براب ری از کجا و چگونه وارد طرح شد؟
    22- چه فرقی دارد بین سوسیالیزم و دولتی گری که مالکیت را رد می کند با این طرح که نتی جه اش، همان است.
    23- چه فرقی دارد بین لیبرالیسم و بازار آزاد که آن را رد م ی کردید و این طرح که دست پخت همانهاست. 24- هرکدام از این ایرادها به شکست ک امل منجر می شود ولی تر کیب ایرادات باعث فاجعه است.
    25- کاهش ارزش پول ملی ع مل تغییر قیمت است نه عامل تغییر ارزش خان ه، پس نمی توان از تورم مالیات گرفت زیرا تورم، ارزش نیست و ارزش مالی ایجاد نمی کن د.
    26- با اوج گیری نرخ تورم، هر چن د به ظاهر ارزش دارایی بالا رود که اصلا و اقعی نیست اما درآمد شخص کاهش می یابد، آن هم کاملا واقعی که به کاهش قدرت خرید منجر می شود و مالیات باید از مجموع این دو اخ ذ شود آنهم مقدار واقعی نه ارزش تورمی. در طرح فوق الذکر، از افرادی با درآمد میلیا ردی ، مالیاتی تحت این عنوان اخذ نمی شود، اما فرد فقیر با یک خانه کلنگی و یک پیلو ت 20 متری سند دار، مالیات اخذ می شود. زی را لزوما درآمد با دارایی نسبت مستقیم ندا رد.
    27-توقع از مردم برای عدم جلوگی ری از نابودی درآمدشان با تبدیل به دارایی در شرایط همیشه اضطراری، توقعی بیجاست. 28-خانوادهایی که معلول یا جانباز به خصوص اعصاب و روان، دارند و نیاز به فضای اضافی، کجای این طرح دیده شده اند؟
    29-خانه ای که مهریه همسر یا دیه شخص دیگ ر یا طلب دیگری یا رهن بانک است یا تضمین و یا محل تامین قرض، در طرح چرا دیده نشده است؟
    30- خانوار دچار گرفتاری فرد معتاد که فضای جدا حتما نیاز دارد بخصوص م واو صنعتی جدید روانگردان و ضد روان، چه ج ایگاهی در طرح دارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
    31- هر کس به طرح اعتراض یا انتقاد کرد ، که مافیای مسکن و محتکر مسکن نیست، گرفتا ر و دلسوز است.
    32 – محتکرین اصلی و بزرگ که اموال به خارج منتقل کردند که با این طرح مشکل ندارند.
    33- اصل مالک یت و ثروت مشروع و شفاف و سند دار را با ا ین طرح زیر سوال نبرید وگرنه گرفتار فعالی تهای اقتصادی زیرزمینی و بی سند بیشتری می شوید.
    34- این طرح از همان ابتدا ه م در بین کارشناسان اقتصادی و مسؤولان حوز ه اقتصاد و مسکن منتقدان زیادی داشت.
    35- مالیات بر خانه‌های خالی چندان ابزا ر قدرتمندی برای کنترل قیمت مسکن نیست.
    36- این قانون امسال اجرایی شود، چندا ن بر قیمت مسکن تأثیر نمی‌گذارد.
    37 - براساس این طرح، به هر خانوار ایرانی یک کد اختصاص داده می‌شود نه هر شخص که ناعا دلانه است.
    38- به هر کد ملی یک آدر س پستی اختصاص داده می‌شود که همین موضوع باعث بروز مشکلاتی می‌شود.
    39- در ا ین طرح اشاره نشده که هر خانوار که ممکن ا ست اعضای خانواده‌اش در مناطق مختلف زندگی کنند.
    40- خرید خانه‌های قولنامه‌ا ی توسط زائران عراقی، لبنانی و دیگر شیعیا ن در شهرهای توریستی و زیارتی یکی دیگر از این ابهامات است.
    41- افراد کد ملی ندارند و خانه آن‌ها شامل مالیات می‌شود.
    42- در اکثر کشورهای جهان صرفاً به ‌خاطر خرید خانه از سوی یک توریست به آن‌ه ا اقامت دائم تعلق می‌گیرد. اما این طرح، می خواهد رودخانه را برعکس شنا کند.
    43- در کشورهای مختلف جهان مالیات براساس متراژ محاسبه شود نه کدپستی؛ اما اجرای ط رح به این شیوه در ایران حتماً دردسرهای ز یادی برای خانواده‌های ایرانی ایجاد می‌کن د.
    44- تعداد قابل‌توجهی مسکن در من اطق ۱و۲و۳ تهران خالی هستند که عمده آن‌ها به دست احتکارگران و بانک‌ها هستند نه مر دم. اما حالا قشر متوسط و ضعیف، برای ۵۰ ت ا ۷۰ تومان خانه، هم آیا باید مالیات بدهن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها