|
کدخبر: 116031

اسنپ فروشی است یا نه؟

خبر خروج سرمایه‌گذار اسنپ از ایران در هفته گذشته، این شرکت تاکسی اینترنتی را به واکنش وادار کرد که تاکید کند شرکت ام‌تی‌ان ایرانسل، «درحال‌حاضر» قصدی برای خروج از گروه سهام‌داران اسنپ را ندارد.

اقتصاد اسنپ فروشی است یا نه؟

در روزهای اخیر رسانه‌ها از قصد شرکت ام‌تی‌ان برای خروج از ایران و خاورمیانه و انتقال سرمایه خود به بازار افریقا خبر دادند.

بر اساس این خبر، مدیرعامل شرکت MTN به پیچیده‌تر شدن فضای خاورمیانه و کاهش سهم درآمدی شرکت از بازار این منطقه اشاره کرد. به گفته وی، به همین دلیل هم شرکت قصد دارد سرمایه خود را به قاره افریقا منتقل کند. در مورد ایران، کارشناسان به موضوع چالش‌های مربوط به خروج درآمد سرمایه‌گذار خارجی به دلیل تحریم‌های امریکا نیز اشاره می‌کنند.

البته به گفته مدیرعامل این شرکت چند ملیتی، خروج سرمایه آن از خاورمیانه به‌تدریج رخ می‌دهد و MTN ابتدا زیرمجموعه‌های خود را در یمن، افغانستان و سوریه به فروش می‌رساند.

ام‌تی‌ان از جمله سرمایه‌گذاران ایرانسل محسوب می‌شود. ارتباط خبر مورد اشاره به اسنپ نیز در این است گروه MTN در این شرکت تاکسی اینترنتی، ۴۳ درصد سهم دارد.

پس از انتشار خبری با عنوان اسنپ به فروش می‌رسد در تجارت‌نیوز و برخی دیگر از رسانه‌ها، روابط عمومی این شرکت توضیحی را با این مضمون ارسال کرد که اسنپ به فروش نمی‌رسد. در این پاسخ آمده است: «شرکت ام‌تی‌ان ایرانسل، درحال‌حاضر قصد خروج از گروه سهام‌داران اسنپ را ندارد.»

این موضوع از جمله اخباری است که در آینده صحت و سقم آن بیشتر مشخص می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر