|
کدخبر: 115630

تولید ۳ قلم اصلی لوازم خانگی افزایش یافت

معاون امور صنایع وزارت صمت در حاشیه همایش روز ملی حمایت از صنایع کوچک از افزایش تولید ۳ قلم اصلی لوازم خانگی (یخچال فریزر، تلویزیون و ماشین لباسشویی) در ۴ ماهه امسال، خبر داد.

اقتصاد تولید ۳ قلم اصلی لوازم خانگی افزایش یافت

مهدی صادقی نیارکی در این خصوص، گفت: موضوعات مرتبط با صنایع کوچک و متوسط توسط سازمان توسعه‌ای و تخصصی زیرمجموعه وزارت صمت یعنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دنبال می‌شود.

وی با اعلام اینکه حدود ۹۵ درصد از بنگاه‌های ما صنایع کوچک و متوسط هستند، تصریح کرد: ۲۷ درصد از ارش افزوده بخش صنعت به صورت مستقیم و حدود ۴۰ درصد از این ارزش افزوده به صورت غیرمستقیم مربوط به صنایع کوچک و متوسط است.

احیای ۴۶۸ بنگاه مستقر در شهرک های صنعتی از ابتدای امسال

معاون امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه این وزارتخانه در حوزه صنایع کوچک و متوسط(SME) چندین پروژه تعریف کرده است، گفت: احیای واحدهای راکد مهم‌ترین موضوع در این خصوص است که از حدود ۹ هزار بنگاه راکد مستقر در شهرک‌های صنعتی برای فعالسازی ۱۵۰۰ واحد در سال ۱۳۹۹ هدفگذاری شده است و طبق آخرین آمار ۴۶۸ واحد از این واحدها به مدار تولید بوده است.

صادقی نیارکی موضوع تامین مواد اولیه (داخلی و وارداتی) به عنوان رکن اصلی فعالیت SMEها را دومین هدف وزارت صمت دانست و اضافه کرد: ساماندهی زنجیره فولاد و پتروشیمی توسط این وزارتخانه دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه درحال‌حاضر بیشتر بنگاه‌های کوچک و متوسط مشکل تقاضا ندارند، تصریح کرد: کالاها به خوبی تولید و در بازار عرضه می‌شود.

معاون امور صنایع وزارت صمت در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سهمیه مواد اولیه ورق، بیان کرد: ظرفیت تولید ورق حدود ۸.۵ میلیون تن است، اما پروانه‌های صادره در سال‌های گذشته بیش از این عدد است و به همین دلیل با یک مدل توسط معاونت امور معادن بر اساس میانگین متوسط خرید و تولید بنگاه ها(برای سال ۹۷ و ۹۸) برای عدالت در توزیع سهمیه‌ها تعیین می‌شود.

افزایش تولید ۳ قلم اصلی لوازم خانگی در ۴ ماهه امسال

صادقی نیارکی در خصوص حوزه لوازم خانگی نیز، گفت: افزایش تولید در یخچال فریزر، تلویزیون و ماشین لباسشویی (سه قلم اصلی مورد نیاز مردم) افزایش تولید در ۴ ماهه امسال داشته‌ایم.

وی با اعلام اینکه بیش از ۶۵ درصد از لوازم خانگی بزرگ کشور اکنون ساخت داخل شده است، افزود: در برخی اقلام مانند کولر آبی حتی تا ۱۰۰ درصد ساخت داخل شده است، در حوزه ساخت داخل لوازم خانگی نیز برنامه داریم و موضوع قطعه‌سازی حرفه‌ای داخلی را در برنامه داریم.

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها