|
کدخبر: 115025

صنعت و معدن چقدر تسهیلات دریافت کردند؟ +‌ جدول

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در دو ماه نخست امسال بخش صنعت و معدن بیشترین سهم از کل تسهیلات پرداختی از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری را به خود اختصاص داده و سهم این بخش نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۴۵ درصد افزایش داشته است.

اقتصاد صنعت و معدن چقدر تسهیلات دریافت کردند؟ +‌ جدول

بر اساس این آمار در دو ماهه اول امسال ۳۴.۸ درصد از کل تسهیلات پرداختی از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری، معادل ۴۳ هزار و ۵۸۸ میلیارد تومان به بخش صنعت و معدن پرداخت شده که نسبت به پرداخت حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان در مدت مشابه سال گذشته ۴۵.۳ درصد افزایش یافته است.

بعد از بخش صنعت و معدن، بخش خدمات با اختصاص ۳۳.۴ درصد از کل این تسهیلات به خود، دومین بخشی است که بیشترین تسهیلات بانکی را دریافت کرده است؛ به‌طوری‌که بخش خدمات در دو ماهه اول امسال ۴۱ هزار و ۸۷۴ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری دریافت کرده که نسبت به مبلغ ۴۱ هزار و ۵۲۸ میلیارد تومان در مدت مشابه سال قبل ۰.۸ درصد افزایش داشته است.

افزایش بیش از دو برابری تسهیلات پرداختی به بخش بازرگانی

بخش بازرگانی با اختصاص ۲۱.۱ درصد از کل این تسهیلات به خود، در رتبه سوم قرار دارد، به‌طوری‌که بخش بازرگانی در دو ماهه اول امسال ۲۶ هزار و ۳۸۸ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری دریافت کرده که نسبت به مبلغ ۱۱ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان در مدت مشابه سال قبل ۱۲۶.۵ درصد افزایش داشته است.

در این میان مسکن و کشاورزی با تخصیص ۵.۴ و ۵.۲ درصد از کل تسهیلات پرداختی از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری به خود، کمترین تسهیلات را در این مدت دریافت کردند. البته تسهیلات پرداختی به بخش کشاورزی افزایش چشمگیری داشته و با افزایش ۱۳۲.۴ درصدی از ۲۸۲۶ میلیارد تومان در دو ماهه اول سال قبل به شش هزار و ۵۶۶ میلیارد تومان در مدت مشابه امسال رسیده است.

تسهیلات پرداختی به بخش مسکن نیز در دو ماهه اول امسال معادل ۶۷۶۳ میلیارد تومان بوده که نسبت به مبلغ ۶۰۵۵ میلیارد تومان در مدت مشابه سال قبل ۱۱.۷ درصد افزایش داشته است.

جدول-تسهیلات-بانک

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر