|
کدخبر: 114749

به این واردکنندگان برنج باید ارز دولتی داده شود

یک مقام آگاه با اشاره به اختلاف فعلی واردکنندگان برنج و بانک مرکزی برای دریافت ارز گفت: این واردکنندگان بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی از مهلت یک ماهه تأمین ارز استفاده و کالای خود را ترخیص کردند.

اقتصاد به این واردکنندگان برنج باید ارز دولتی داده شود

یک مقام آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در خصوص دلیل عدم پرداخت ارز برنج هایی که سال گذشته و قبل از تغییر نرخ ارز به نیما وارد کشور و در بازار عرضه شده است، اظهارکرد: واردات برنج بر اساس فصل‌های مختلف و شرایط بازار مجوز دریافت می‌کند.

وی گفت: وقتی ممنوعیت فصلی وجود ندارد، واردکننده اقدام به واردات می‌کند، مشکلی که اخیرا رخ داده این است که برخی واردکنندگان برنج را وارد کرده و در حالی که ابتدا باید ارز آن را دریافت و سپس اقدام به ترخیص و توزیع در بازار می‌کردند، اما برخی واردکنندگان بر اساس مصوبه نهاد بالاتر قبل از دریافت ارز اقدام به ترخیص و توزیع برنج وارداتی خود کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای‌عالی امنیت ملی افرادی که در صف تخفیف ارز هستند، به آنها یک ماه مهلت داده شد که ریال را تأمین و ارز خریداری کنند و آن را منتقل کنند. بر همین اساس این واردکنندگان با بانک‌های عامل هماهنگ کرده و نامه و کد تخفیف گرفته و با توجه به مصوبه شورای‌عالی امنیت ملی، از یک ماه مهلت استفاده و اقدام به ترخیص کالای خود کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: مشکلی فعلی این است که بانک مرکزی به واردکنندگان اعلام کرده که شما باید از من نامه و کد تخفیف دریافت می‌کردید، نه بانک‌های عامل. بنابراین این موضوع، مسئله‌ای است بین واردکننده، گمرک و بانک مرکزی که باید حل شود.

وی در پایان تأکید کرد: در جنگ اقتصادی که واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی با گرفتاری و سختی زیاد کالایی را وارد و با نرخ مصوب عرضه می‌کنند، لازم است مطالبات آنها پرداخت شود زیرا در غیر این صورت اطمینان آنها سلب و در دوره‌های بعدی همکاری نمی‌کنند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها