|
کدخبر: 114688

خبر خوش اقتصادی روحانی چیست؟

رئیس‌جمهوری وعده داده است که در هفته آینده قرار است گشایشی از لحاظ اقتصادی در کشور به وجود بیاید و دست دولت مقداری باز می‌شود. چه گمانه‌هایی برای این گشایش اقتصادی مطرح است؟

اقتصاد خبر خوش اقتصادی روحانی چیست؟

حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به جلسه اخیر سران قوا با یکدیگر گفت: در جلسه سران قوا، طرحی بحث شد و نظرات بسیار به هم نزدیک بود انشاءالله دوشنبه هفته آینده که ادامه جلسه خواهد بود، این طرح به نتیجه برسد و اگر به نتیجه برسد و اگر مقام معظم رهبری موافقت کند و ما اعلام کنیم، گشایشی از لحاظ اقتصادی در کشور به وجود خواهد آمد و دست دولت مقداری باز می‌شود.

اما منظور او از گشایش اقتصادی دقیقا چیست؟ در این مورد چند گمانه تاکنون در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است.

امکان یا صدور مجوز یک واگذاری بزرگ در بازار سهام، آزادسازی مرحله جدید سهام عدالت که در چند روز اخیر با عنوان عیدی دولت برای صاحبان سهام عدالت مطرح بود و در نهایت تصمیم‌گیری جدید در حوزه دیپلماسی مثل مباحث مرتبط با FATF سه گمانه محتملی بوده‌اند که تاکنون در شبکه‌های اجتماعی توسط مردم مطرح شده است. اما کدام یک ممکن است محتمل‌تر باشد؟

روحانی پیش و پس از بیان این وعده چه جملات دیگری را بیان کرد؟

او پیش از مطرح کردن این وعده گفت: این افتخار دارد که علیرغم تحریم و فشار داریم تلاش می‌کنیم و جلو می‌رویم و قدم به جلو برمی‌داریم. البته مقام معظم رهبری دستوراتی دادند که باید آن دستورات را اجرا و عملیاتی کنیم. ایشان بعضی از دستورات را به دولت دادند، بعضی از دستورات را به سه قوه دادند. دیروز بر مبنای دستورات ایشان نخستین جلسه سه قوه بعد از سخنرانی عید قربان مقام معظم رهبری تشکیل شد و اتفاقا یک موضوع بسیار مهم اقتصادی را در دستور کار قرار دادیم و بخش بزرگ آن بحث را هم تقریبا انجام دادیم، نظرات بسیار به هم شبیه و نزدیک بود.

با توجه به این سخنان است که گمانه گشایشی در حوزه دیپلماسی اقتصادی مطرح است که شاید مقامات مسئول درباره FATF قرار است خبر جدیدی را اعلام کنند.

روحانی پس از مطرح کردن این وعده هم اظهار کرد: البته مقام معظم رهبری دستورات دیگری هم دادند؛ گفتند راجع به بودجه، اصلاح نظام بانکی، سرمایه‌گذاری، بهبود محیط کسب و کار و اشتغال باید کار کنید و همه اینها به نظر من امکان‌پذیر است. می‌توانیم با همین شرایطی که هستیم اینها را حل و فصل کنیم و در همین فرصتی که در اختیار ماست؛ همین یک سالی که در اختیار ماست و یک سال فرصت بسیار زیادی است و فکر نکنیم که یک سال بیشتر نمانده، یک سال خیلی است.

با توجه به اشاره رئیس‌جمهوری به مقوله بودجه شاید قرار است مجوز جدیدی برای واگذاری در بازار سهام برای دولت صادر شود که به همین دلیل گمانه عرضه اولیه بزرگ بورسی یا آزادسازی مرحله دوم سهام عدالت هم تقویت می‌شود. باید دید منظور مشخص روحانی از گشایش اقتصادی هفته آینده چیست و قرار است چه اتفاق مهمی رخ دهد.

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    قصد داره با تزریق پول از صمدوق توسعه ی ا رزی که زیر نظر رهبریه بورس و دلارا نابود و دوباره سهام عدالت مددجو را نصف نصف کن ه

  • ناشناس ارسالی در

    رئیس‌جمهوری وعده داده است که در هفته آین ده قرار است گشایشی از لحاظ اقتصادی در کش ور به وجود بیاید و دست دولت مقداری باز م ی‌شود.اما منظور او از گشایش اقتصادی دقیق ا چیست؟ خوب معلومه دست دولت برای دزدی بی شتر و چپاول منابع بیعی بازتر خواهد شد و دهن ملت رو هم با 100 الی 200 هزار تومان میبندن .

  • مهین ارسالی در

    حسن روحانی هر وقت وعده داده مردم بدبخت ت ر شدن

  • رضا ارسالی در

    به این دولت امید اصلا اصلا امیدی نیست. فقط نمک رو زخممان نپاشید

  • ناشناس ارسالی در

    وعده روحانی خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ خخخخخخ

  • من ارسالی در

    بگذریم

  • امیرعلی ارسالی در

    امیدوارم خجالت آور نباشه مثل خبر وزیر ار تباطات که بعد از یک ماه چشم انتظاری مردم و هزار جور مشکلات شبکه اون وقت خبرش چی بود ؟؟ ما میتونیم با کوادکوپتر بسته پستی ارسال کنیم . خفت بار این دولت و وزرای میلیاردر .

  • ابوالفضل ارسالی در

    خبر خوش اونم از روحانی
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 😂😂😂😂

  • ناشناس ارسالی در

    اگه یه انسان عادی رئیس جمهور می شد نهایت ا دلار 30 میشد

  • احمد بی ارسالی در

    روحانی نسبت به سایرین هنوز هم بهترین گزی نه است

    • دولت دروغ گو ارسالی در

      بیچاره دیگه باید چیکار کنه تا قدره کارها شو بدونید؟کم ارزش پول ملی رو از بین برده ، کم فاصله اجتماعی رو زیاد کرده،اینهمه ت ورم و گرونی... آخه چقدر شما مردم بی انصا فی هستین... البته جسارت نباشه منظورم با سرمایه دارها و دلالهای بنجل های چینی نیس تم... منظورم مردم عادیه.خداییش بالا رفتن قیمت ها به ساعت شده که هیچ جای دنیا ساب قه نداره.

  • رضا ارسالی در

    نمیدانم سران این مملکت در قیامت درمقابل پروردگار چه پاسخی خواهند داد ؟؟؟الان به علت فقر مالی وگرانی های بیش از حد تعدادزیادی دختران وزنان شوهر دارشیعه دارند خود فروشی میکنندجواب اینهارا چه خواهند داد

  • فرهاد ارسالی در

    هه گشایش اقتصادی
    همشون گوه میخورن خواهشا تو اقای روحانی برو بخواب جمعه ها شاید دوباره بتونی گرون کنی

  • ب ارسالی در

    خبر خوش از روحانی جوک سال :)

  • محمد امین ارسالی در

    اااا کلید پیدا شد?.🤣🤣🤣🤣ببین بیخیال.

  • ناشناس ارسالی در

    امیدی نیست. گول بچه میزنن ؟
    مردم خسته شدن جناب روحانی.

    ایمان مردم با افزایش گرونی های لحظه ای
    و تورم مهار نشده در نتیجه فقر بیش از حد
    از بین رفته. کارمند هسم یادم نمیاد کی تنوسم
    گوشت قرمز بخرم برا بچه هام.عدهای هم در راس میلیاردها به جیب میزنن و میرن.تحریم ما را نمیکشه .ولی دزدیهای کلان که حق مردم بود بردن.همه را هلاک کرده.نمونه شاید کوچک ان دزی از صندوق ذخیره فرهنگیان.


  • حسین ارسالی در

    رئیس جمهور خود خود چوپان دوغگو می باشد

    هیچکی باور نمی کنه حتی د وستانش هم باور نمی کنند

  • ناشناس ارسالی در

    دروغگو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها