|
کدخبر: 113975

خبری خوش برای فرهنگیان

معاون وزارت آموزش و پرورش، گفت: حدود ۴۸ هزار و ۳۰۰ نفر بازنشسته قطعی در سال ۹۸ داریم که برای پرداخت پاداش و مرخصی ذخیره این تعداد باید ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه کنیم؛ هیچ برنامه‌ای برای فروش املاک جهت پرداخت پاداش پایان خدمت نداریم.

اقتصاد خبری خوش برای فرهنگیان

علی الهیار ترکمن درباره ثبت تقاضای تغییر کاربری ۱.۵ میلیون مترمربع از مدارس دولتی آن هم در شرایط نیاز شدید کشور به فضای آموزشی، اظهار کرد: مدرسه‌فروشی اصلاً در برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد ما اگر در شدیدترین وضعیت کسری بودجه هم باشیم و نتوانیم مطالبات را پرداخت کنیم به تنها چیزی که فکر نمی‌کنیم فروش املاک است حالا این املاک می‌تواند شامل مدارس و سایر فضاهای در اختیار آموزش و پرورش باشد.

وی افزود: هم‌اکنون مهم‌ترین تعهد ما، پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان است و دنبال راه‌های قانونی و جایگزین هستیم که دولت می‌تواند در قالب سازوکارهای بودجه سال ۹۹ از آن استفاده کند تا به نوعی جایگزین ماده ۲۱ ضوابط اجرایی قانون بودجه شود.

معاون برنامه ‌یزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: شاید تعداد بازنشسته‌های دستگاهی کم باشد و بتواند از ظرفیت ماده ۲۱ استفاده کند یا ملک کوچکی داشته باشد و بفروشد تا از آن طریق پاداش پایان خدمت را پرداخت کند.

در شدیدترین وضعیت کسری بودجه هم به سراغ مدرسه‌فروشی نمی‌رویم

الهیار ترکمن ادامه داد: آموزش و پرورش مدرسه را متعلق به جامعه می‌داند و به نمایندگی از جامعه، عهده‌دار مالکیت مدرسه بوده و کارها را انجام می‌دهد، اصلاً مدرسه را در مالکیت ۱۰۰ درصدی خود نمی‌دانیم که به فروش آن فکر کنیم به همین دلیل برای هیچ کدام از تعهدات مالی خود حتی در شدیدترین وضعیت کسری بودجه سراغ مدرسه‌فروشی نمی‌رویم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها