|
کدخبر: 113887

قاضی مسعودی: رای پرونده سکه ثامن قطعی است

رئیس مجتمع قضایی اقتصادی گفت: رای صادره پرونده سکه ثامن در شعبه ۶۸ تجدید نظر قطعی است و باید عینا اجرا شود.

اقتصاد قاضی مسعودی: رای پرونده سکه ثامن قطعی است

رای پرونده سکه ثامن باید عینا اجرا شودقاضی اسداله مسعودی مقام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ گفت: رای صادره باید عینا اجرا شود تا مالباختگان این پرونده به مطالباتشان برسند.

وی گفت: در این پرونده رای دادگاه بدوی عینا تایید شده با این تفاوت که پرداخت جزای نقدی متهم کاهش یافته تا رد مال مالباختگان به صورت کامل و از موجودی سایت سکه ثامن انجام شود.

این مقام قضایی تصریح کرد: جزای نقدی متهم باید در وجه دولت پرداخت شود و در رای صادره به مشکلات مالباختگان توجه شده تا زودتر به مطالبات خود برسند.

رئیس شعبه ۶۸ دادگاه تجدید نظر در پاسخ به این سوال که آیا در اجرای حکم چنین مجوزی وجود دارد که به مالباخته‌ها بگویند با کسر مبلغی مطالبه آن‌ها پرداخت شود؟ افزود: وجوه مالباختگان باید درست محاسبه و به آن‌ها برگردد و کسر از طلب شکات، تخلف محسوب می‌شود و قابل پیگیری است.

در پرونده سکه ثامن با بیش از سه هزار شاکی، فرهاد زاهدی فر متهم ردیف اول است که با راه اندازی سایت خرید و فروش سکه و طلا اقدام به کلاهبرداری کرده است.

۱۳ خرداد سال گذشته رای قطعی پرونده در شعبه ۶۸ دادگاه تجدید نظر استان تهران صادر شد و قاضی مسعودی مقام رای دادگاه بدوی را عینا تایید کرد.

متهم زاهدی فر در دادگاه بدوی به ۱۵ سال حبس، پرداخت رد مال، جزای نقدی دو سال تبعید بعد از اتمام مدت حبس و دو سال ممنوعیت از اشتغال به مشاغل مرتبط با فعالیت در زمینه‌های ارز و طلا و سکه و فعالیت‌های آنلاین کسب و کار در فضای مجازی محکوم شده بود که دادگاه تجدیدنظر هم این رای را تایید کرد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها