|
کدخبر: 113501 شهریار خادمی

اختصاصی گسترش نیوز با بنیان گزار هلدینگ زر مطرح شد :

«غزر» نماد توسعه و شفافیت

شرکت زر ماکارون به عنوان یک برند غذایی در کشور بعد از کش و قوس‌های فروان به بورس وارد شد تا با شفافیت در عملکرد بهتر از گذشته به تولید، اشتغال و صادرات در کشور کمک کند.

اقتصاد «غزر» نماد توسعه و شفافیت

شرکت زر ماکارون روز چهارشنبه ۸ مرداد بعد از دوبار لغو در عرضه بلاخره به بورس رفت و ۱۹۲ میلیون سهم خود را تحت عنوان نماد «غزر» با روش ثبت سفارش در دامنه قیمت ۳۷۷۵ تا ۳۹۷۵ تومانی عرضه اولیه کرد. عرضه اولیه‌ای که در دو ماه پیش دوبار با بی‌عدالتی و کج سلیقگی لغو شد، به همین علت و با توجه به عرضه اولیه این برند موفق غذایی در بورس خبرنگار گسترش نیوز گفت‌وگویی با مرتضی سلطانی بنیان‌گذار هلدینگ زر انجام داده است که در ادامه می‌توانید این گزارش را بخوانید:

زر

عرضه ۱۲ درصد از سهام در بورس

مرتضی سلطانی بنیانگذار شرکت زر ماکارون در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بورس و بازار گسترش نیوز درباره عرضه اولیه زر ماکارون با نماد «غزر» که در چهارشنبه ۸ مرداد ۹۹ در بورس عرضه شد گفت:

شرکت زر ماکارون یکی از زیر مجموعه‌های هلدینگ گروه صنعتی و پژوهشی زر است که امروز برای نخستین بار ۱۲ درصد از سهام شرکت عرضه اولیه شد که جا دارد از مردم و کلیه سهام داران که به برند مردمی زر ماکارون اعتماد کردند و با حمایتی از این برند باعث رشد و نمو این برند معتبر غذایی شدند، تشکر کنیم.

وی ادامه داد: امروز زر ماکارون به نقطه‌ای رسید است که مورد اقبال عموم واقع شده است که جای شکر دارد زیرا که این برند متعلق به مردم و به‌خصوص سهامدارن عزیزی است که به مردم اعتماد کردند، و ما امیداوریم که بتوانیم به عنوان سرباز صنعت و تولید در سرزمین مان ایران از عهده اعتمادی که مردم و سهام داران عزیز بر ما داشته‌اند سربلند بیرون بیاییم و بتوانیم با منابعی که از این عرضه در بورس به‌دست می‌آوریم ضمن توسعه شرکت زر ماکارون به طرح‌های توسعه‌ای دیگر نیز بپردازیم که بتوانیم به کشورمان در این شرایط سخت تحریم در روند تولید، توسعه و اشتغال پایدار کمک کنیم.

تشکر از مردم و سهام داران

بنیان‌گذار شرکت زر ماکارون در ادامه ضمن تشکر مجدد از کلیه سهام داران و خریدارن سهام زر ماکارون اظهار کرد: این اعتماد شکل گرفته میان مردم و شرکت فقط مسئولیت ما را چندین برابر سنگین تر کرد.

سلطانی در ادامه ضمن پاسخ به انتقاداتی که به این عرضه اولیه وارد بود(همانند دوبار لغو در عرضه) بیان کرد: وقتی در دنیا کاری بزرگ صورت می‌گیرد همیشه مورد سو برداشت واقع می‌شود، ‌اما باید در نظر داشت که تولید کاری بسیار مشکل و سختی است و تمام تولید‌کنندگان باید بر این امر آگاه باشند اما اگر تولید‌کننده به کارش اعتقاد دارد و اگر بر کار سالم و درستش اعتماد دارد نباید نگران انتقادات باشد و باید با توکل بر خدا پیش برود و کیفیت محصولات را بالا ببرد.

وی ادامه داد: ما نیز در زر ماکارون که شرکت کاملا خصوصی است برای ورود بورس مشکلاتی را داشتیم که در این میان کسانی که با ادبیات تولید آشنا نبودند و تولید و قیمت تمام شده را نمی‌شناختند برای ما مشکلات متعددی ایجاد کردند و دوبار عرضه اولیه زر ماکارون را باطل کردند که امروز بلاخره برای سومین بار ارزش و اهمیت این کار را مسئولان، مردم و سازمان بورس درک کردند و حق به حق دار رسید.

مزایای ورود به بورس

سلطانی افزود: در این شرایط سخت اقتصادی داخلی و خارجی که تولید‌کنندگان کشور در آن قرار دارند همانند نبود فناوری و واردات و صادرات و عدم وجود ماشین‌آلات صنعتی باید با همدل شدن این قطار را بر روی ریل موفقیت روز افزون انداخت نه اینکه جلوی رسیدن به موفقیت‌ها را با عناوین مختلف گرفت.

وی ادامه داد: هلدینگ زر در مجموع ۱۰ هزار نفرپرسنل دارد که بخشی از این پرسنل در داخل زر ماکارون هستند و بخشی در شرکت‌های دیگر ،ضمن اینکه یک طرح توسعه‌ای بزرگ تحت عنوان زرکام در دست اجرا است که هم اکنون در حال نصب ماشین‌آلات آن هستیم و امیدواریم که با تامین منابع از راه بازار سرمایه بتوانیم با توانایی گروه ادامه طرح توسعه زرکام را با منابع خودمان انجام دهیم.

سلطانی درباره مزایای ورود به بورس اظهار کرد: اگر مجموعه تولیدی و صنعتی همانند زر به بورس وارد شود مهر تاییدی بر شفافیت و عملکرد آن مجموعه تولیدی و صنعتی است که افتخاری بسیار بزرگی برای آن مجموعه صنعتی محسوب می‌شود  زیرا که شفافیت دارد و مردم و سهامداران می‌توانند هر لحظه آنلاین از عملکرد آن شرکت آگاه شوند.

دشمنان زر را به وجدان شان واگذار می‌کنیم

وی افزود: اگر می‌خواهیم که کشورمان پیشرفت کند و ساخته شود و فرهنگ تولید و اشتغالزایی افزایش یابد و صادرات در کشور بیشتر شود باید شفافیت ایجاد شود که بهترین محل این شفافیت بازار سرمایه و بورس است که خداروشکر زر ماکارون این توفیق را کسب کرده و توانسته با شفافیت وارد این عرصه شود ضمن اینکه کسانی که با کج سلیقگی دشمن تراشی برای ما کردند را به خودشان و وجدان شان واگذار می‌کنیم و امیدواریم که یک بازنگری در رفتارشان داشته باشند که با یک تولیدکننده شناخته شده که شبانه روز در حال تلاش برای تولید محصول با کیفیت و صادرات و ایجاد اشتغال است درست برخورد کنند.

مدیرعامل هلدینگ زر در ادامه بیان کرد: اکنون نوبت آن است که با این عرضه اولیه مردم به تولید در کشور کمک کنند، و تولید‌کننده وقت اش را برای توسعه تولید و تنوع و کیفیت در محصول و همچنین صادرات صرف کند. نه اینکه وقت خود را مشغول خنثی‌سازی و دشمنی و کج روی‌ها کند که این حرکات برای این تولیدکنندگان و شرکت‌های شناخته شده یک حرکت غیراخلاقی است که برای خود آنها نیز بد است.

سلطانی در پایان با بیان مشکلات ایجاد شده برای این شرکت توسط عده‌ای خاص بیان کرد: ما در این زمان بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به همدلی و اتحاد ملی داریم که در این شرایط سخت اقتصادی بتوانیم با تمام قوا جلوی تحریم‌های ناجوانمردانه را بگیریم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر