|
کدخبر: 113441

نعمت زاده در برنامه دست خط:

زنگنه درباره کارت سوخت اشتباه کرد/ با روحانی حرفم شد/ ارز ۴۲۰۰ تومانی اشتباه بود

وزیر اسبق صمت تاکید کرد: بعد از بازنشستگی در سال ۸۸ برای اولین بار یک شرکت خانوادگی تاسیس کردیم با دویست میلیون تومان سرمایه اولیه که الان راکد است.

اقتصاد زنگنه درباره کارت سوخت اشتباه کرد/ با روحانی حرفم شد/ ارز ۴۲۰۰ تومانی اشتباه بود

عصر امروز در برنامه دست خط صداوسیما محمدرضا نعمت زاده وزیر اسبق صنعت معدن و تجارت، به مدت یک ساعت پاسخگوی سوالات مختلف بود. در این برنامه، به سابقه حضور  نعمت زاده در دولت های مختلف پرداخته شده و خاطرات وی از سمت های گوناگون شنیده شد. 

وی در ابتدای صحبت ها خود اظهار داشت: بنده بخاطر تجربیات و آشنایی که از قبل با مهندس زنگنه داشتم الان مشاور ایشان هستم در تولید و مواردی چون تاسیس پروژه های جدید به ایشان مشاوره می دهم.

پیشکسوت صنعت کشور همچنین گفت: بازگشت کارت سوخت و آموزش ۲۵۰۰  نفر برای استقرار در جایگاه های سوخت را انجام دادم ، در مورد کتار گذاشتن کارت سوخت از مهندس زنگنه  و خودشان سئوال کنید ولی اشتباه کرد. در هیئت دولت دو بار با روحانی حرفم شد و او با صدای بلند گفت من رئیس جمهورم و منم گفتم منم وزیرم!

وزیر اسبق صمت تاکید کرد: بعد از بازنشستگی در سال ۸۸ برای اولین بار یک شرکت خانوادگی تاسیس کردیم با دویست میلیون تومان سرمایه اولیه که الان راکد است.

وی در رابطه با مسائل رخ داده درباره پرونده شبنم نعمت زاده تصریح کرد: اگر من بالای سر دخترم بودم به اینجا نمی رسید ، بالای سرش نبودم و مقصر است. ولی باید آزادش کنند از زندان که کار کند و بقیه بدهی خودش را بدهد و بتواند روی پای خودش باشد.

نعمت زاده با اشاره به اینکه دخترش در اتفاقات اخیر بی گناه است؛ تاکید کرد: شبنم ده سال در داروخانه کار کرد چون داروساز بود و بعد با دوستانش شرکت واردات مکمل های دارویی تاسیس کرد و دردآمد خوبی هم کسب کردند ولی بعد که شرکت پخش را تاسیس کردند و مدیر عامل را یک نفر از دوستانش گذاشته بود موفق نبودند. دخترم الان در زندان است و منزل پدری را هم فروختیم  که بدهی ها را بدهیم ولی کافی نبود. من اعتقاد دارم باید او را آزاد کنند که  بدهی خودش را بدهد.

وی افزود: به شبنم گفتند از مملکت فرار کنک اما او گفت کجا بروم باید بدهی خودم را بدهم و بنابراین در کشور خواهم ماند. حتی گفتند اعلان ورشکستگی کن ولی این کار را نکرد. در کل کشور بیست و شش انبار دارو و مکمل داشت و زمانی که ورشکست شد همه را در یک انبار نزدیک کرج دپو کرد. متاسفانه ماموران آمدند و به اشتباه فکر کردند که دارو احتکار شده و پلمپ کردند.

وزیر اسبق صمت سپس اشاره کوچکی به وضعیت دولت در زمان خاتمی کرد و اظهار داشت: خاتمی همان سال اول فهمید که با فرهنگ نمی شود مملکت را جمع کرد و در چهار ساله دوم هم متوجه شد که با آزادی سیاسی کشور اداره نمی شود.

او همچنین تاکید کرد:  در دولت نهم احمدی نژاد یکباره عذر ما را خواست. جایی با یک خبرنگار مصاحبه کردم و در صحبت هایم اشاره کردم که شهید رجایی فرد انتقادپذیری بود. خبرنگار شیطنت کرد و جمله را اینطور بیان کرد:  آقای شهید رجایی اعتقاد زیادی به مشورت داشت ولی احمدی نژاد اصلا اعتقاد نداشت.  و همین که این حرف من بگوش ایشان رسید به من زنگ زد که از فردا صبح دیگر وزارت نروید. من هم گفتم چشم.

نعمت زاده ادامه داد: سال ۸۸  به میر حسین موسوی رای دادم. نمی دانم رفتار او درست بوده یا نه. به هر حال کار سیاسی کار من نیست و دیگر در آینده رئیس ستاد هیچ کس نمی شوم.

متن کامل صحبت های نعمت زاده در برنامه تلویزیونی دست خط

  • ناشناس ارسالی در

    تعمت زاده فاسد نیستند بلکه عین فساد است

ارسال نظر