|
کدخبر: 112348

قیمت طلا در تاریخ رکورد زد

رئیس اتحادیه طلای تهران می‌گوید: با کاهش نرخ دلار نرخ طلا آن طور که انتظار می‌رفت، ارزان نشد. بنظر می‌رسد با افزایش نرخ انس جهانی طلا روند نوسانی نرخ طلا در نخستین هفته مرداد ماه ادامه‌دار باشد.

اقتصاد قیمت طلا در تاریخ رکورد زد

امروز نرخ انس جهانی طلا در تاریخ رکورد زد و به نرخ هزار و ۹۰۲ دلار رسید. به نظر می‌رسد با افزایش پی در پی نرخ انس جهانی، نرخ طلا در بازار داخلی تاثیر بپذیرد. حال آیا روند افزایشی نرخ طلا در نخستین هفته مرداد ادامه‌دار است؟

در همین حال رئیس اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آینده طلا چه می‌شود؟ گفت: از هفته گذشته تاکنون به دلیل کاهش نرخ دلار نرخ طلا تا حدودی ثابت شده است؛ این در حالی است که با کاهش نرخ دلار نرخ طلا آن طور که انتظار می‌رفت، ارزان نشد. به نظر می‌رسد با افزایش نرخ انس جهانی طلا روند نوسانی نرخ طلا در نخستین هفته مرداد ماه ادامه‌دار باشد.

ابراهیم محمدولی افزود: با ثبات نرخ طلا تقاضا نیز در بازار کاهش یافته است. علت کاهش تقاضا نیز این است که مردم در نظر دارند نرخ طلا به حداقل برسد تا با خیال آرام‌تری بتوانند خرید مورد نظر را داشته باشند.

درگیری تجاری چین و امریکا نرخ طلا را گران کرد

او به علت افزایش نرخ طلا و نرخ انس جهانی طلا اشاره و اظهارکرد: به دلیل درگیری‌های تجاری اخیر میان چین و امریکا امروز در طول تاریخ نرخ انس جهانی طلا رکورد زد و به بالاترین سطح نرخ یعنی هزار و ۹۰۲ دلار رسید. افزایش نرخ انس جهانی طلا نسبت به هفته گذشته ۲۰۰ دلار رشد داشته است.

محمدولی با اشاره به نرخ انواع سکه گفت: نرخ سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، نیم سکه به نرخ پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تومان، ربع سکه به نرخ سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز به نرخ یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها