|
کدخبر: 111994

دو سیگنال جدید و مهم برای بازار ارز

در روزهای نزولی قیمت ارز هر روز سیگنال‌های جدید برای کاهش بیشتر قیمت دلار منتشر می‌شود. امروز چه سیگنال‌های جدیدی برای آینده دلار قابل مشاهده است؟

اقتصاد دو سیگنال جدید و مهم برای بازار ارز

آخرین قیمت دلار تا لحظه تنظیم این گزارش ۲۰۳۴۳ تومان ثبت شده است. آیا این روند نزولی در هفته آینده هم ادامه دارد؟

در اخبار امروز می‌توان دو سیگنال جدید برای بازار ارز مشاهده کرد. مذاکرات ایران با دیگر کشورها از سویی و ایفای تعهدات صادرکنندگان از سویی دیگر.

روزنامه‌ها امروز به نقل از حسن روحانی نوشته‌اند که او حسن روحانی رئیس‌جمهور ضمن غیرقابل قبول دانستن افزایش ۲ تا ۳ برابری قیمت کالاها، به مردم اطمینان داد که طی هفته‌های آینده شاهد قیمت متعادل ارز خواهند بود.

رئیس‌جمهوری گفته است: همچنین باید بتوانیم کاری کنیم از ارزی که امروز در کشورهای دیگر به‌عنوان ذخیره داریم، استفاده کنیم و در این زمینه هم اقدامات خوبی انجام گرفته و حداقل سه کشور در این روزهای اخیر اقدامات خوبی انجام دادند و امیدواریم که ارز مورد نیاز بانک مرکزی در اختیار قرار گیرد و مردم شاهد یک قیمت متعادل در روزها و هفته‌های آینده باشند.

علاوه بر این، گزارش شده است: مسوولان سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرده‌اند که تاکنون ۱۳۰۰ صادرکننده ۱۰۰ درصد تعهد ارزی خود را انجام داده‌اند و تمامی ارزهای صادراتی خود را به چرخه اقتصادی بازگردانده‌اند.

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت تصریح کرد که این صادرکنندگان، حدود ۹ میلیارد دلار از صادرات سال ۹۷ را به کشور بازگردانده‌اند و قرار است عملکرد این فعالان اقتصادی در زمره شرایط لازم برای انتخاب صادرکنندگان نمونه قرار گیرد و این فعالان به وسیله برنامه‌های حمایتی مختلف تشویق شوند.

با این دو سیگنال ارزی به نظر می‌رسد روند نزولی قیمت دلار که از نگاه برخی کارشناسان ممکن است کوتاه‌مدت باشد در روزهای هفته آینده ادامه داشته باشد.

 

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر