|
کدخبر: 109706

اقدامی دیگر برای شفاف‌ شدن عملکرد کارت‌های بازرگانی

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از لزوم ثبت درخواست تایید کارت بازرگانی در سامانه جامع تجارت خبر داد.

اقتصاد اقدامی دیگر برای شفاف‌ شدن عملکرد کارت‌های بازرگانی

ابوالقاسم محمدزاده روز شنبه با حضور در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به راه اندازی سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری با امکان بررسی و تأیید کارت‌های بازرگانی در سامانه جامع تجارت، گفت: طبق قوانین و مقررات جاری در فاز اول این طرح متقاضیانی که صدور کارت بازرگانی آنان از ابتدای سال ۹۷ به بعد است، لازم است تا درخواست تایید کارت بازرگانی خود را در سامانه مربوطه ثبت کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در ادامه اظهار کرد: ابتدا متقاضیان با مراجعه به سامانه جامع تجارت باید مرحله ثبت درخواست تایید کارت بازرگانی را انتخاب کنند. پس از ثبت درخواست متقاضیان برای تمدید، توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان درخواست‌ها مورد بررسی و در صورت نبود ایراد مورد تایید قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: این اقدام برای تمدید کارت بازرگانی به منظور تسهیل گری و شفاف شدن فرآیند‌های لازم در بخش صادرات و واردات و جلوگیری از واردات غیر قانونی کالاها، یکپارچگی در ورود اطلاعات متقاضیان در سامانه جامع تجارت و دسترسی آسان به آمار و اطلاعات حوزه تجارت است.

 

 

 

منبع: میزان

ارسال نظر