|
کدخبر: 109087

کدام بانک‌ها پول سهام عدالت را واریز کرده‌اند؟

کارگزاری برخی از بانک‌ها مثل صادرات و رفاه اعلام کرده‌اند که پول سهام عدالت سهامدارانی که در روزهای ششم تا سیزدهم خرداد ماه درخواست خود را ثبت کرده‌اند، به صورت کامل واریز شده است؛ همچنین به گفته کارگزاری بانک ملی پول سهام همه سهامداران تا پایان هفته جاری واریز و پرونده آن بسته می‌شود.

اقتصاد کدام بانک‌ها پول سهام عدالت را واریز کرده‌اند؟

با قابل فروش شدن ۳۰ درصد از سهام عدالت برای سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند تجارت‌نیوز به صورت مستمر از نحوه فروش و واریز پول سهام در کارگزاری‌های بانکی و غیربانکی گزارش تهیه کرد که در بیشتر موارد نیز مدیرعامل کارگزاری به مشکلات سهام عدالت پاسخ داد.

سهامداران سهام عدالت در روزهای ششم تا سیزدهم خرداد ماه فرصت داشتند که از طریق مراجعه حضوری یا ثبت درخواست اینترنتی(در بعضی از بانک‌ها از طریق برنامه‌های موبایلی) درخواست فروش ۳۰ درصد از سهام خود را ثبت کنند، این درخواست به این صورت بود که سهامدار به بانک اجازه می‌داد که همه ۳۰ درصد را بفروشد و نمی‌توانست درصد کمتری یا سهم خاصی را انتخاب کند.

نحوه دیگر فروش سهام عدالت که درحال‌حاضر نیز در جریان است، سهامدار می‌تواند به کارگزاری بانکی که شماره شبا حساب خود را در سامانه سازمان خصوصی‌سازی ثبت کرده است مراجعه کند یا از طریق سامانه معاملات سهام عدالت در کارگزاری‌های غیربانکی اقدام کند. در این روش سهامدار می‌تواند سهم و تعداد آن را انتخاب کند ولی مجموع آن نباید بیشتر از ۳۰ درصد سهام باشد.

در خصوص گروه دوم روند ثبت درخواست، فروش و واریز ادامه دارد، اما در خصوص کسانی که در بازه زمانی ششم تا سیزدهم خرداد ماه درخواست فروش ۳۰ درصد را ثبت کرده‌اند برخی از کارگزاری‌های بانکی که مسئولیت اصلی را برعهده دارند می‌گویند تمام سهام را فروخته‌ایم و پول آن را به حساب مشتریان واریز کرده‌ایم.

بانک صادرات

در جدیدترین اظهارات مهدی کباری، مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات، گفت: ما پول سهام عدالت بیش از ۹۵ درصد از سهامداران را واریز کرده‌ایم و ممکن است در این بین برای تعدادی سهامداران به علت نقص اطلاعاتی مثل شماره ملی، حساب و شبا پرداختی نشده است. حتی برای تعداد زیادی از کسانی که بعد از ۱۳ خرداد نیز درخواست فروش خود را به کارگزاری داده‌اند سهامشان را فروختیم و پول آن را واریز کردیم.

وی به مشتریان بانک صادرات توصیه کرد: هر سهامداری که پول سهام خود را دریافت نکرده‌ است به بانک مراجعه کند و علت عدم واریز را بپرسند که در صورت نقص در اطلاعات آن را تصحیح کنند.

بانک رفاه

فردین آقابزرگی، مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه نیز مدعی است که درخواست‌های فروشی که به بانک رفاه داده شده انجام شده و اگر سهامداری وجه آن را دریافت نکرده است به این دو دلیل مغایرت اطلاعات حساب و درخواست مکرر برای فروش برمی‌گردد.

آقابزرگی در خصوص کسانی که در بازه زمانی ششم تا سیزدهم خرداد ماه درخواست فروش ۳۰ درصد از سهام خود را داده‌اند، عنوان کرد: درخواست‌های که در بازه زمانی ششم تا سیزدهم خرداد ماه به بانک رفاه شده، به فروش رفته و وجوه آن واریز شده است. کسانی که در خواست خود را در تاریخ‌های ذکر شده ثبت کرده‌اند اما پول آن را دریافت نکرده‌اند به دو علتی که گفته شد یعنی مغایرت در اطلاعات حساب و ثبت درخواست مکرر برمی‌گردد.

وی نیز به مشتریان خود پیشنهاد کرد که در صورت تاخیر در واریز پول سهام خود می‌تواند به بانک مراجعه و اطلاعات حساب خود را بررسی کنند که شاید درست باشد، چون ممکن است حساب برخی از آنها راکد باشد.

بانک کشاورزی

مدیر عملیات اوراق بهادار کارگزاری بانک کشاورزی، گفت: سهام عدالت سهامدارانی که در روزهای ششم تا دهم خرداد درخواست خود را ثبت کرده‌اند فروخته شده و این افراد پول سهام خود را به صورت کامل دریافت کرده‌اند.

بانک سپه

مدیرعامل کارگزاری بانک سپه از واریز تدریجی مبالغ خبر داده است.

بانک ملی

مدیر معاملات کارگزاری بانک ملی نیز وعده داده است که، پول همه کسانی که برای فروش سهام عدالت به بانک ملی مراجعه کرده‌اند نهایتا تا پایان هفته جاری واریز و پرونده فروش سهام عدالت در این بانک بسته می‌شود.

در کنار بانک‌ها کارگزاری‌ها نیز در امر فروش سهام عدالت فعال بودند و به نظر می‌رسد کارگزاری‌های آگاه، مفید و فارابی تعداد درخواست فروش بیشتری را نسبت به دیگر کارگزاری‌ها دارند.

کارگزاری آگاه

محمدرضا سرافراز، مدیرعامل کارگزاری آگاه، گفت: ما توانستیم تنها یک نوبت سهام عدالت مشتریانی که از طریق کارگزاری ما ثبت درخواست کرده‌اند را بفروشیم و بعد از آن فروشی انجام نشده است. در روز ۱۸ خرداد ماه نخستین فروش را انجام دادیم و پس از دریافت لیست سهامداران که حدود ۴۹ هزار نفر بودند وجه آن را در روز چهارم تیر ماه واریز کردیم که پول حدود ۴۰ نفر از آنها به علت نقص در اطلاعات حساب برگشت خورد. همکاران من در حال تماس با این حدود ۴۰ نفر هستند تا شماره حساب و شبا صحیح را دریافت و پول سهامشان را واریز کنند.

سامانه سعدی

سامانه سعدی نیز که سامانه معاملات سهام عدالت در کارگزاری فارابی است با استقبال بسیاری از سهامداران مواجه شد و مدیرعامل این کارگزاری در این خصوص، گفت: به صورت روزانه حدود دو هزار نفر از طریق سامانه سعدی درخواست فروش خود را ثبت می‌کنند،

رحمان بابازاده، مدیرعامل کارگزاری فارابی نیز مدعی است: فروش و واریز پول سهام عدالت در سامانه سعدی یک فرآیند مستمری است و از روزهای آینده فرآیند فروش و واریز پول سهام عدالت مشتریان به صورت روزانه خواهد شد.

همچنین به گفته وی، در پنج نوبت پول سهام واریز شده است که آخرین واریزی آن نیز چهارشنبه هفته گذشته انجام شد، همچنین حدود ۱۰ میلیارد تومان معادل درصد از همه سفارشات متقاضیان، فروخته شده و آماده واریز است.

منبع: تجارت نیوز
  • رضاهوشیار ارسالی در

    والا همش دروغه. من10خرداد. فروختم بانک صادرات ولی واریز نشد .. همچی هم درسته اطلاعاتم. ولی نه بانک جواب درست میدن نه سامانه سهام عدالت.

  • ناشناس ارسالی در

    بانک ملی دو میلیون کم ریخته برام تو رو خ دا پیگیری کنید،،ممنون

  • حمید ارسالی در

    سلام من الان نزدیک به ۴٠روزه ثبت نام کرد م ولی خبری از واریز ٣٠درصد فروش سهام نشد ه بانک ملت سامانه مفید شماره شبا وشماره حسابم هم درسته همش دارن دروغ میگن لطفا پ یگیری کنید.

  • ناشناس ارسالی در

    والله از پست بانک خیلی گله داریم چرا واریز نمی کنند فقط یک مرحله واریز کرد . پولمونو رو بدید از دروغ گفتن خسته شده ایم

    • ناشناس ارسالی در

      سلام برامنم ۱۵۰۰۰۰۰ ریخت بقیشونمیدن پست بانک

  • ناشناس ارسالی در

    پست بانک اصلا به دنبال منافعشان هستند به فکر مردم نیستند من یک گوشی خریدم پولم ناقص بود و الان بدهکارم مردم رو گول میزنید قبل از فروش میگین 7 روز پس از فروش واریز میکنید اما یک ماه طول کشید

  • پروانه ویسی ارسالی در

    یکماه به بانک صادرات فروختم هنوز پولی د ریافت نکردم بانکم جوابی نمیدهد ترابخدایک ی جواب بما بده ما به این پول خیلی احتیاج داریم

  • رسول حامدی ارسالی در

    سلام بانک ملت کلا 3500برای من واریز کرده خیلی کمه

  • مملی ارسالی در

    بابابخدا ن صادرات ن رفاه۴۰روزه تواین دوت ابانک ثبت۳۰درصدوزدم واسه خودموهمسرم دریغ ازیک ریال واریزچند بارم بانک مراجعه کرد م اطلاعاتمان درسته همش میگن دست م نیست ت جارت نیوز مردمی خواهشن پیگیری کنید

  • محسن ارسالی در

    اقای رییس بانک صادرات واقعا مجبوریداینقد ر.دروغ بگید.خرداد.واگذارکردم.هرچی رجوع ک ردم.مگویند.هنوزبخشنامه ایی برای پیگیری ن داریم براتون واریزکنیم پس چطوربرای همه و اریزکردیید.واقعاچرا.انشالله بی پولی من ا مثاله من سراغ شماهابیاد.تابفهمیدبی پول ش دن یعنی چه

  • محمدرضا حمادی پور ارسالی در

    پست بانک خیلی اذیتمون کردین واریز کنید دیگه داری حق ما را میخورین. بانک ملی داره 40 میلیون واریز میکنه 35 ملیون واریز میکنه اونا هم سهامشون مثل منه اما من فقط 15 میلیون گرفتم داریم حق ما را میخورین دیگه صبر کردن تموم شده .

  • ناشناس ارسالی در

    ما به دولتمان ایمان داریم اما به بانکها نه . بانکها به دنبال منافعشان هستند خصوصا به فکر مردم نیستند دارند حق مردم میخورند میگن دست ما نیست دست دولت اونا خودشون نجی خواهند بهمون واریز کنند من یک ماه و نیم هست که فروختم اما یک مرحله به من واریز کردن چرا حق ما را نمی دهند به خدا زیادی صبر کردیم اما خبری از پول نیست

  • عادل ارسالی در

    سامانه سعدی بول مردم خو رد

  • ناشناس ارسالی در

    آفای فردین آقابرگی چرااینقدردروغ میگی خی لی از افرادی که اکثرشان مدد جویان هنوزرد ی از واریزپول سهامشون مخصوصابانک رفاه ند یدن نوباوه رویی میگی تقریباپول همه واریز شده چرادروغ میگی؟

  • بدبخت بی چاره قسط اجاره خانه ارسالی در

    بانک ملی توروخدا واریز کن تاکی دروغ اگه لازن نداشتیم نمیفروختیم

  • ناشناس ارسالی در

    سلام توراخدا قرآن پیگیری کنی من وخانمم یک ماه سهام عدالت فروختیم فقط نفری 80هشتادهزارتومان بحسابمون آمده همه بانک‌ها پول سهام مردم دادن بجزماکه به پست بانک فروختیم

  • نادر وطن پرست ارسالی در

    همیشه دورغ این هفته صبر می کنم،چون که از سهام یک ریال هم نگرفتم،وای به حال کار م ندانه بانک ملی،،،،،،،،،،،،

  • ناشناس ارسالی در

    منوهمسرم هم دوم تیرماه سی درصدسهاممون ازپست بانک گذاشتیم برای فروش نوردهم هفتادبرای شوهرم 168هزارتومن هم برای خودم اومده پست بانک

  • بدبخت و بی پول ارسالی در

    این پست بانک اعصابمو خورد کرده دیگه بخدا . ۲۳خرداد فروختم امروز ۷۰ هزار تومن ریخت ه. واقعا چی بگم من آخه؟ هرکس با نظرم موا فقه و از پست بانک ناراضیه مثبت بزنه

  • حسن جلیلی ارسالی در

    من 25خردادفروخته ام هنوزهیچی واریزنکردن پستبانک

  • مهدی ارسالی در

    سلام ما شنبه اون هفته 60درصد فروختیم این شنبه 2میلون200واریز کردن امروز 800واریز کردن پست بانک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها