|
کدخبر: 107532

طلا به بالاترین قیمت تاریخی رسید

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از ثبت رکورد‌های جدید برای طلا و سکه در بازار امروز خبر داد و گفت: سکه امامی با حدود ۳۰۰تومان افزایش نسبت به روز گذشته از کانال ۹میلیون تومان هم عبور کرده است.

اقتصاد طلا به بالاترین قیمت تاریخی رسید

ابراهیم محمدولی با اشاره به افزایش چشمگیر نرخ طلا و سکه درباره دلایل آن توضیح داد: امروز بازارهای موازی از جمله ارز و اونس افزایشی بوده‌اند و به همین ترتیب در بازار داخلی هم شاهد رشد نرخ سکه و طلا بودیم به طوریکه ارزش طلا نسبت به روز گذشته حدود ۲۰هزار تومان و سکه امامی ۳۰۰هزار تومان گران‌تر شده است.

او ادامه داد: به این ترتیب امروز در بازار طلا شاهد ثبت رکوردهای جدید و صعود طلا و سکه به بالاترین نرخ تاریخی بودیم اما برخلاف تغییر قیمت‌ها، تقاضا همچنان برای مصنوعات طلا به شدت پایین بوده و سکه مشتری محدودی دارد، بنابراین این عامل تاثیری در روند افزایشی بازار طلا نداشته است.

محمدولی تاکید کرد: این نوسان نرخ نه تنها سودی برای صنف ما ندارد بلکه به دلیل بی‌ثباتی مانع از تصمیم‌گیری مردم برای خرید طلا می‌شود، بنابراین از دولت خواستاریم تا نرخ ارز را کنترل کند تا آرامش به بازار طلا بازگردد.

به گفته محمدولی، بهای طلای ۱۸عیار در بازار امروز گرمی ۸۷۰هزار تومان، نرخ سکه امامی ۹میلیون و ۳۰هزار تومان، سکه طرح قدیم هشت میلیون و ۶۰۰هزار تومان است.

همچنین نرخ نیم سکه به چهار میلیون ۵۵۰، ربع سکه دو میلیون و ۵۲۰ و نیم سکه به یک میلیون و ۳۵۰هزار تومان رسیده است.

 

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر