|
کدخبر: 107383

ارزان‌ترین موبایل ها در بازار امروز (۹۹/۰۴/۱۰) + جزییات

به خاطر شرایط ویژه موجود در چند ماه گذشته انتخاب در بازار گوشی‌های هوشمند کشورمان کمی محدود شده است. در این مطلب قصد داریم تا با توجه به بودجه محدود پنج گوشی هوشمند را به شما معرفی کنیم که می‌توانند به نسبت قیمت خود ویژگی‌ها و عملکرد مناسبی را به کاربر ارائه کنند.

اقتصاد ارزان‌ترین موبایل ها در بازار امروز (۹۹/۰۴/۱۰) + جزییات

گوشی‌های هوشمند به جزئی جدایی ناپذیر از زندگی انسان‌ها تبدیل شدند. این گوشی‌ها در رده‌های قیمتی مختلفی به بازار عرضه می‌شوند، اما به خاطر شرایط ویژه موجود در چند ماه گذشته انتخاب در بازار گوشی‌های هوشمند کشورمان کمی محدود شده است.

گوشی‌های پرچم دار به قیمت بسیار بالایی به بازار عرضه می‌شوند و گوشی‌های ارزان قیمت نیز در بازار کمیاب شدند. به خاطر مشکلات وجود و عدم تغذیه بازار در چند ماه گذشته عملا خریدار انتخاب‌های بسیار محدودی برای خرید گوشی هوشمند مد نظر خود را دارد. گوشی‌های ارزان قیمت یکی از قسمت‌های بسیار مهم بازار هستند که اجازه می‌دهند تمامی قشر‌های جامعه بتوانند به خوبی از فناوری‌های مدرن استفاده کنند. کمبود گوشی‌های هوشمند به خصوص در چند ماه گذشته باعث شده است تا بسیاری از خریداران سردرگم باشند. در این مطلب قصد داریم تا با توجه به بودجه محدود پنج گوشی هوشمند را به شما معرفی کنیم که می‌توانند به نسبت قیمت خود ویژگی‌ها و عملکرد مناسبی را به کاربر ارائه کنند.

۱. سامسونگ Galaxy A۲ Core دو سیم کارت ۱۶ گیگابایت

 متوسط قیمت: یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

یکی از مدل‌های پایین رده شرکت سامسونگ Galaxy A۲ Core است که این روز‌ها به خاطر شرایط ویژه از محبوبیت خوبی برخوردار است. این گوشی ظاهری مانند گوشی‌های هوشمند کلاسیک چند سال پیش دارد و از نمایشگر لبه به لبه بهره نمی‌برد و فضای نسبتا زیادی روی بدنه گوشی وجود دارد که تقریبا بلا استفاده باقی مانده است. این گوشی دارای اندازه مناسب و وزنی ۱۴۲ گرمی است. شرکت سامسونگ از پردازنده Exynos ۸۷۷۰ در ساخت این گوشی استفاده کرده است. این پردازنده دارای هشت هسته اصلی است که با سرعت ۱.۶ گیگاهرتز فعالیت خواهند کرد. در کنار آن شاهد استفاده از پردازنده گرافیکی Mali-T۸۳۰ MP۱ هستیم.

این محصول از یک گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند و حافظه داخلی آن نیز ۱۶ گیگابایت است. در صورت کم بودن حافظه داخلی کاربر قابلیت استفاده از کارت حافظه microSD را نیز خواهد داشت. به صورت کلی باید گفت که سخت افزار Galaxy A۲ Core می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های روزمره افراد باشد و کاربر می‌تواند به آسانی از پلتفرم رسانه اجتماعی مد نظر خود استفاده کند.

اندازه صفحه نمایش این گوشی ۵ اینچ است و می‌تواند وضوح حداکثری ۹۶۰x۵۴۰ پیکسل را به کاربر ارائه کند. این محصول قابلیت پشتیبانی از دو سیم‌کارت را دارد می‌تواند بستر ارتباط ۴G را نیز فراهم کند. در بخش دوربین باید گفت که با توجه به قیمت نباید انتظار زیادی از این مدل داشت. Galaxy A۲ Core به یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در قسمت پشت و یک دوربین پنج مگاپیکسلی در قسمت جلو مجهز شده است که البته قابلیت رقابت با مدل‌های پرچم دار و حتی میان رده را ندارد. این مدل در هنگام خرید به سیستم عامل اندروید ۸.۰ مجهز است. بر اساس اعلام سامسونگ این گوشی همچنین از باتری با ظرفیت حداکثری ۲۶۰۰ میلی آمپر استفاده می‌کند.

۲. آنر ۸S KSA-LX۹ دو سیم کارت ۳۲ گیگابایت

 متوسط قیمت: دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

هواوی یکی از محبوب‌ترین برند‌های موجود در ایران است. آنر یکی از زیر برند‌های تحت مدیریت شرکت هواوی است که محصولات بسیار متنوعی بر اساس نام آن به بازار عرضه می‌شود. آنر ۸S (Honor ۸S) یکی از گوشی‌های پایین رده، اما کارآمد این برند به شمار می‌رود. این گوشی از پردازنده Mediatek MT۹۷۶۱ Helio A۲۲ استفاده می‌کند. این پردازنده از نوع چهار هسته‌ای است و با سرعت ۲.۰ گیگاهرتز به فعالیت خواهد پرداخت. این پردازنده مجهز به دو گیگابایت حافظه رم است و در کنار آن شاهد استفاده از پردازنده گرافیکی PowerVR GE۸۳۲۰ خواهیم بود.

فضای حافظه داخلی این مدل ۳۲ گیگابایت بوده، اما قابلیت استفاده از کارت حافظه جانبی microSD با حداکثر ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت وجود دارد. باید گفت به صورت کلی این گوشی دارای سخت افزار پایه برای استفاده روزمره است و می‌تواند بدون هیچ مشکلی برنامه‌های مختلف مربوط به رسانه‌های اجتماعی را اجرا کند. صفحه نمایش این گوشی ۵.۷ اینچ و از نوع IPS است. این مدل در زمینه صفحه نمایش می‌تواند کیفیت بسیار قابل قبولی ارائه دهد. وضوح تصویر این محصول ۱۵۲۰x۷۲۰ پیکسل خواهد بود.

این گوشی در قسمت پشت به یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده که از HDR و پانوراما پشتیبانی می‌کند. همچنین این دوربین امکان فیلم برداری با کیفیت Full HD را به کاربر ارائه می‌کند. دوربین سلفی، اما ۵ مگاپیکسلی است و کیفیتی همانند گوشی‌های گران قیمت ندارد. آنر ۸S از باتری ۳۰۲۰ میلی آمپری استفاده می‌کند و در هنگام خرید از سیستم عامل اندروید ۹.۰ بهره می‌برد.

۳. هوآوی Y۵ ۲۰۱۹ دو سیم کارت ۳۲ گیگابایت

 متوسط قیمت: دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

اگر به خرید زیربرند شرکت هوآوی علاقه ندارید می‌توانید یکی از مدل‌های تولید شده توسط خود این شرکت را در نظر داشته باشید. Y۵، ۲۰۱۹ یکی از گوشی‌های پایین رده با سخت افزاری مناسب برای کار‌های روزمره و ظاهری مدرن است. این گوشی دارای اندازه‌ای بسیار خوب و وزنی ۱۴۶ گرمی است. این گوشی از پردازنده چهار هسته‌ای Mediatek MT۶۷۶۱ Hellio A۲۲ استفاده می‌کند. این پردازنده ۶۴ بیتی با سرعت ۲.۰ گیگاهرتز به فعالیت پرداخته و در کنار آن شاهد استفاده از ۲ گیگابایت حافظه رم هستیم. پردازنده گرافیکی این محصول نیز PowerVR GE۸۳۲۰ است. حافظه داخلی این مدل ۳۲ گیگابایت است و کاربر در صورت نیاز می‌تواند از کارت حافظه جانبی microSD استفاده کند.

حداکثر حجم کارت حافظه پشتیبانی شده برای این مدل یک ترابایت است! این محصول نیز مانند مدل‌های قبلی معرفی شده برای استفاده‌های روزمره مناسب است و می‌تواند به خوبی برنامه‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی را اجرا کند. این گوشی از صفحه نمایشی ۵.۷۱ اینچی استفاده می‌کند که تقریبا تمام بدنه گوشی را پوشش داده است. این صفحه نمایش از نوع IPS بوده و وضوح تصویر ۱۵۲۰x۷۲۰ را به کاربر ارائه می‌کند. این گوشی قابلیت ارائه شبکه ارتباطی ۴G را نیز خواهد داشت.

در بخش دوربین باید گفت که دوربین پشت این گوشی ۱۳ مگاپیکسل است که قابلیت‌هایی مثل فوکوس خودکار، تشخیص چهره و پانوراما را ارائه می‌کند. این دوربین همچنین قابلیت عکاسی با HDR را دارد. در کنار آن این دوربین قابلیت فیلم برداری با وضوح تصویر Full HD و با نرخ فریم ۳۰ را خواهد داشت. البته این گوشی هوشمند نیز دارای دوربین سلفی با کیفیتی نیست. دوربین سلفی از نوع ۵ مگاپیکسل است. Y۵، ۲۰۱۹ در هنگام خرید از سیستم عامل اندروید ۹.۰ پشتیبانی خواهد داشت. در کنار سیستم عامل باید گفت این محصول با باتری ۳۰۲۰ میلی آمپری به بازار عرضه می‌شود.

۴. ایسوس Zenfone Max ZB۵۵۵KL دو سیم کارت ۳۲ گیگابایت

 متوسط قیمت: دو میلیون ۳۰۰ هزار تومان

ایسوس یکی از برند‌های شناخته شده در زمینه سخت‌افزار‌های کامپیوتری است. البته این محبوبیت و کیفیت باعث نشده است که آنها وارد بازار گوشی‌های هوشمند نشوند. چندین سال است که این برند گوشی‌های مختلفی را به بازار عرضه می‌کند و حالا شاهد عرضه مدل‌های مختلف از Zenfone در بازار هستیم. Zenfone Max یکی از مدل‌های پایین رده گوشی‌های همراه شرکت ایسوس است که در بازار وجود دارد. این گوشی از لحاظ ابعاد فیزیکی بسیار شبیه به سه محصولی است که قبلا معرفی شده، اما وزن آن کمی بیشتر است. Zenfone Max بر اساس اعلام رسمی ایسوس ۱۵۰ گرم وزن دارد.

این گوشی البته از ساختار صفحه نمایش لب به لب نیز پشتیبانی نمی‌کند و در قسمت بالا و پایین صفحه نمایش شاهد فضای خالی هستیم. این محصول از پردازنده Qualcomm Snapdragon ۴۳۰ استفاده می‌کند که شامل هشت هسته فیزیکی است. این هسته‌ها با سرعت ۱.۴ گیگاهرتز عملیات پردازش را انجام خواهند داد. پردازنده گرافیکی این محصول نیز Adreno ۵۰۵ خواهد بود. در کنار این پردازنده شاهد بهره‌برداری از ۳ گیگابایت حافظه رم هستیم. حافظه داخلی نیز ۳۲ گیگابایت است و کاربر می‌تواند این مقدار را با استفاده از کارت حافظه microSD افزایش دهد. صفحه نمایش Zenfone Max از نوع IPS بوده و اندازه‌ای در حدود ۵.۵ اینچ دارد. وضوح تصویر این صفحه نمایش ۱۴۴۰x۷۲۰ پیکسل است.

در بخش دوربین باید گفت که این مدل از دوربین ۱۳.۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این دوربین دارای قابلیت‌هایی مثل فناوری فوکوس Phase Detection و HDR است. دوربین جلو نیز همانند مدل‌های قبلی از نوع ۵ مگاپیکسلی است که بنا به استاندارد‌های امروزی نمی‌تواند کیفیت بسیار خوبی را به همراه داشته باشد. باتری Zenfone Max دارای حجمی ۴۰۰۰ میلی آمپری است که نسبت به دیگر گوشی‌های معرفی شده بسیار بیشتر است. همچنین در هنگام خرید این گوشی از سیستم عامل اندروید ۸.۰ استفاده می‌کند.

۵. شیائومی Redmi ۸A دو سیم کارت ۳۲ گیگابایت

 متوسط قیمت: دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

شیائومی یکی از برند‌هایی است که در چند سال گذشته توانسته با ارائه محصولات با کیفیت به محبوبیت بسیار زیادی در بازار جهانی دست پیدا کند. البته این شرکت علاوه بر حضور در بازار گوشی‌های پرچم دار، حضور بسیار پررنگی در میان محصولات پایین و میان رده دارد. Redmi ۸A یکی از این محصولات است. این مدل نسبت به دیگر گوشی‌های معرفی شده کمی بزرگتر و سنگین‌تر است. البته این اندازه بزرگتر توجیحی را نیز به همراه دارد. این گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش ۶.۱۸ اینچی است که وضوح تصویر ۱۵۲۰x۷۲۰ را به کاربر ارائه می‌کند. همچنین این صفحه نمایش دارای استاندارد Gorilla Glass ۵ بهره می‌برد.

ظرفیت باتری این گوشی بسیار بالاست و Redmi ۸A از باتری با حجم ۵۰۰۰ میلی آمپر استفاده می‌کند. این باتری همچنین قابلیت شارژ سریع با توان ۱۸ وات را خواهد داشت. در بخش سخت افزاری باید گفت که Redmi ۸A از پردازنده مرکزی Qualcomm Snapdragon ۴۳۹ استفاده می‌کند. این پردازنده دارای هشت هسته پردازشی با سرعت ۱.۹۵ و ۱.۴۵ گیگاهرتز خواهد بود. پردازنده گرافیکی نیز از نوع Adreno ۵۰۵ خواهد بود. در کنار پردازنده‌ها از دو گیگابایت حافظه رم استفاده شده است.

حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت است و کاربر می‌تواند با کارت حافظه جانبی microSD این مقدار را تا حداکثر ۵۱۲ گیگابایت افزایش دهد. این گوشی از دو سیم کارت پشتیبانی کرده و قابلیت ارتباط ۴G را نیز فراهم می‌کند. Redmi ۸A در قسمت پشتی دارای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است. این دوربین دارای قابلیت عکاسی HDR و فوکوس با فناوری Phase Detection است. دوربین سلفی البته نسبت به مدل‌های دیگر بسیار بهتر است. دوربین سفلی این مدل ۸ مگاپیکسل است که می‌تواند عکس‌هایی با کیفیت بهتری نسبت به مدل‌های دیگر ثبت کند. Redmi ۸A در هنگام خرید به سیستم عامل اندروید نسخه ۹.۰ مجهز است.

 

منبع: برترین ها

ارسال نظر