|
کدخبر: 106805

صدور یک میلیون و ۵۰۰ هزار کد بورسی در بهار سالجاری

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این‌که بازار سرمایه از یکی دو سال پیش رشد خوبی کرده است، گفت: در سال گذشته در این بازار تعداد ۸۲۰ هزار کد معاملاتی صادر شده است که این عدد در سه ماهه نخست امسال به یک میلیون و پانصد هزار عدد رسیده است.

اقتصاد صدور یک میلیون و ۵۰۰  هزار کد بورسی در بهار سالجاری

حسن قالیباف اصل در آیین امضای تفاهمنامه مشترک میان سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن تشکر از همکاری سازمان ثبت اسناد، اظهارکرد: در سازمان بورس ۱۶۰ فرآیند داریم که در حوزه ثبت شرکت‌ها و پذیرش شرکت‌ها وابسته به خدماتی است که در سازمان ثبت ارائه می‌شود.

وی افزود: این تفاهمنامه کار جدیدی نیست اما کمک می‌کند این فرآیندها با سرعت و سهولت بیشتری انجام شود و در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است.

قالیباف اصل با بیان این‌که بازار سرمایه از یکی دو سال پیش رشد خوبی کرده است، گفت: در سال گذشته در این بازار تعداد ۸۲۰ هزار کد معاملاتی صادر شده است که این عدد در سه ماهه نخست امسال به یک میلیون و پانصد هزار عدد رسیده است.

وی با اشاره به بحث آزادسازی سهام عدالت، گفت: به دلیل آزاد‌سازی این سهام، ۴۹ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر به دارندگان کد سهام داری اضافه می‌شوند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان، گفت: با برقراری ارتباط آنلاین میان سازمان بورس و سازمان ثبت اسناد، صحت سنجی اسناد با دقت و سرعت بیشتری انجام می‌شود و این کار باعث بزرگتر شدن بازار سرمایه می‌شود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر