|
کدخبر: 106730

قیمت جهانی طلا امروز (۹۹/۰۴/۰۷)

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۴۳ درصد رشد به ۱۷۷۱ دلار و ۲۹ سنت رسید.

اقتصاد قیمت جهانی طلا امروز (۹۹/۰۴/۰۷)

در حالی که تداوم گسترش ویروس کرونا در جهان و جهش بی‌سابقه موارد شیوع در امریکا موجب کاهش اشتها برای ریسک‌پذیری و بالا رفتن تقاضا برای سرمایه‌گذاری امن در بازار طلا شده است، نرخ طلا روز جمعه شاهد افزایش بود و سومین رشد هفتگی متوالی را به ثبت رساند.

بر اساس این گزارش، نرخ هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۴۳ درصد رشد به ۱۷۷۱ دلار و ۲۹ سنت رسید. نرخ طلا در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه اوت نیز با ۰.۵۵ درصد رشد به ۱۷۸۰ دلار و ۳۰ سنت رسید.

باب هابرکورن تحلیلگر ارشد بازار طلا در موسسه آر جی او فیوچرز گفت: «به دلیل افزایش فعلی موارد ابتلا به کرونا سرمایه‌گذاران نگران شده‌اند و ضمن خارج کردن سرمایه‌ها از بازارهای پرریسک نظیر بازار بورس به سمت بازارهایی نظیر بازار طلا و اوراق قرضه سرازیر شده‌اند.»

شاخص‌های اصلی بورس وال استریت دیروز شاهد کاهش بود و میزان سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت امریکا به پایین‌ترین رقم از اوایل ماه ژوئن رسید. تعداد موارد ابتلا به کرونا در امریکا در یک روز به بالاترین میزان از ابتدای شیوع این بیماری رسید.

قیمت طلا در این هفته ۱.۴ درصد رشد داشت اما در انتهای هفته نسبت به بالاترین رقم از اکتبر ۲۰۱۲ که در روز چهارشنبه به ثبت رسیده بود کاهش داشت. شاخص ارزش دلار، دیگر دارایی امن که رقیب طلا به شمار می‌رود نیز به دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا شاهد افت مشابهی بود.

بیش از ۹.۶۲ میلیون نفر در سراسر جهان تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

ادوارد مویا تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا گفت: «طلا در حال رسیدن به سطح ۱۸۰۰ دلار است... عوامل فنی بازار طلا بسیار قوی هستند زیرا موارد ابتلا به کرونا همچنان بالاست و هنوز خبری از کشف واکسن نیست. از سوی دیگر بانک‌های مرکزی در حال ارائه بسته‌های محرک اقتصادی برای مهار تبعات کرونا هستند.»

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر