|
کدخبر: 106041

قیمت لوازم خانگی ترمز برید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن انتقاد از افزایش قیمت لوازم خانگی، می گوید اداره وزارت صنعت، معدن و تجارت با سرپرست به بهانه ای برای بی‌توجهی دولت نسبت به نظارت بر بازار و ساماندهی آن تبدیل شده است.

اقتصاد قیمت لوازم خانگی ترمز برید

علی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از افزایش قیمت لوازم خانگی، گفت: دولت بازار را رها کرده و اگر فردی به دنبال خرید جهزیه باشد، در هر بار مراجعه به بازار به دلیل افزایش لحظه ای قیمت‌ها، با ارقام مختلفی روبه رو می شود، حتی برخی فروشندگان به خریداران توصیه می‌کنند اگر به دنبال خرید لوازم خانگی هستید، تعلل نکنید زیرا گرانتر خواهد شد.

افزایش قیمت فولاد تاثیر کمی بر رشد هزینه های تولید لوازم خانگی دارد

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه قیمت فولاد، دستمزد و... طی ماه‌های اخیر افزایش یافته اما این گرانی هر روز تکرار نشده و رشد نمی یابد به این معنا که دستمزد کارگران یک بار در سال افزایش می یابد و قیمت مواد اولیه مانند فولاد و آلومینیوم نیز لحظه ای در بازار تعیین نمی شود، پس چرا علیرغم ثابت بودن قیمت مواد اولیه در هفته های گذشته، بهای لوازم خانگی سر به فلک گذاشته و روز به روز نیز بدتر می شود.

دولت برنامه‌ای برای ساماندهی بازار ندارد

وی با بیان اینکه از آنجا که دولت برنامه‌ای برای ساماندهی بازار ندارد، وضعیت روز به روز بدتر می شود، اظهار کرد: اگرچه بهای ورق فولادی بر هزینه تولید لوازم خانگی اثرگذار است و برخی تولیدکنندگان معتقدند افزایش قیمت این کالا موجب گرانی لوازم خانگی شده است اما باید به این نکته نیز توجه شود که بهای ورق فولادی تاثیر چشم گیری بر میزان رشد هزینه‌های تولید و قیمت نهایی کالاها ندارد زیرا این ماده بخش کمی از لوازم خانگی را تشکیل می دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اداره وزارت صنعت، معدن و تجارت با سرپرست به بهانه ای برای بی‌توجهی دولت نسبت به نظارت بر بازار و ساماندهی آن تبدیل شده است، اضافه کرد: دولت باید هرچه سریعتر وزیر صمت را به مجلس معرفی کرده و به نابسامانی بازار پایان دهد.

منبع: ایران جیب

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها