|
کدخبر: 104897

۱۰ خبر مهم بورس در امروز (۲۷ خرداد ۹۹)

بازار سرمایه امروز (سه شنبه) روز تقریبا خوبی را پشت سر گذاشت و شاخص کل به رشد ۲۹ هزار واحدی دست یافت.

اقتصاد ۱۰ خبر مهم  بورس در امروز (۲۷ خرداد ۹۹)

بورس در آستانه تحریم است؟

از سال گذشته بازار در مسیر تازه‌ای قرار گرفت و محلی برای جذب نقدینگی در دست افراد شد تا جایی که شاخص بورس رکوردهای بی‌سابقه‌ای را به ثبت رساند و این روند باعث شد که بیش از پیش رشد بازار بر سر زبان‌ها بیفتد.

طرح ویژه مجلس برای جاماندگان سهام عدالت

یک میلیون و ۸۳۰ هزار نفر از دریافت سهام عدالت جا مانده‌اند که این افراد کسانی هستند که در سال ۸۴ فرم سهام عدالت را تکمیل کردند اما در سامانه مرتبط با این سهام که نگاه می‌کنند، اسم‌شان نیست.

عرضه مسکن و زمین در بورس خوب یا بد؟

ورود دولت به بازار سرمایه موجب شده که در حوزه قیمت‌ها و سهام‌ها حباب ایجاد شود، وقتی سهام یک شرکت در بورس باید افزایش یابد، که سرمایه آن شرکت بالا برود.

بورس در ابر کانال ۱ میلیون و ۲۲۴ هزاری

درحال‌حاضر ارزش بازار ۴۵ میلیون ۸۷۸ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۷۹ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال و حجم معاملات ۴ هزار و ۹۶۶ میلیارد سهم است.

سهام بورسی که بالاترین و پایین‌ترین رشد قیمت را داشتند (۲۷ خرداد ۹۹)

در بازارهای فرابورس ایران هم معامله ۳میلیارد و ۴۰۹میلیون ورقه به‌ارزش ۷۳۹۴میلیارد تومان در ۷۶۷هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۱۰واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۳هزار و ۸۰۶واحد قرار گرفت.

ارزش روز سهام عدالت چقدر است؟

لازم به ذکر است، تنها کسانی که روش مالکیت مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند می‌توانند جزییات سهام خود را در سامانه استعلام مشاهده کنند.

ریال از معاملات بورس حذف شد

اگر چه هنوز در نمادهای فرابورسی می‌توان با دقت یک ریال سفارش‌ها را به ثبت رساند اما از روز شنبه ثبت سفارش در نمادهای بورسی با نوسان ۱ تومانی (۱۰ ریالی) امکان‌پذیر است.

چگونه با سهام عدالت وام بگیریم؟

در روش مستقیم و غیرمستقیم، فرد مالکیت بر سهام دارد و تنها فرق بین روش‌ها در مزایای آن است، در روش مستقیم فرد باید دانش کافی داشته باشد که در غیر اینصورت دچار چالش می‌شود، اما در روش غیرمستقیم نیروهای تخصصی (سبدگردان ها) با سهام آنها در بورس معاملات را انجام می‌دهند.

طرح پرداخت مالیات بورس بازان به کجا رسید؟

در همان زمان در یکی از کانال‌های فعال بورسی تصویری از نوشته وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه فعلاً برنامه‌ای بر مالیات بر عایدی سرمایه بورسی نداریم منتشر شد، ضمن آنکه سال گذشته رئیس سازمان مالیاتی کشور هم دریافت مالیات از سهام را مردود اعلام کرد اما با این حال همچنان سرمایه‌گذاران بورسی از این خبر، نگران هستند.

دلیل عدم پرداخت سود سهام عدالت توسط بانک ها چیست؟

اگر پرداخت پول مبنی بر فروش سهام عدالت افراد بیش از ۱۰ روز طول کشیده است به احتمال زیاد یا تاریخ شماره شبای این افرد نامعتبر بوده یا اطلاعات وارد شده ناقص است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها