|
کدخبر: 104661

درآمد پتروشیمی افزایش می‌یابد

مدیرعامل صنایع ملی پتروشیمی، گفت: بر اساس برنامه‌ها در جهش سوم یعنی تا سال ۱۴۰۴، معادل ۲۷ طرح به پروژه‌ها اضافه می‌شود و ظرفیت تولید به ۱۳۰ میلیون تن افزایش می‌یابد و از این طریق نیز درآمد صنعت پتروشیمی به ۳۴ میلیارد دلار خواهد رسید.

اقتصاد درآمد پتروشیمی افزایش می‌یابد

بهزاد محمدی امروز (دوشنبه) در نشست با اشاره به تاثیرات ویروس کرونا بر اقتصاد دنیا، اظهار کرد: براساس اعلام صندوق بین‌المللی پول، اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰ سه درصد کوچک می‌شود که کشور ما نیز از این قاعده مستثنا نیست.

وی با تاکید بر اینکه در کشور ما پتروشیمی نقش اصلی و رتبه اول را در تامین منابع ارزی دارد، تصریح کرد: سال گذشته قیمت محصولات کاهش یافته بود تا جایی که محصولات زنجیره بالادست بیشترین آسیب را دیدند به همین دلیل باید به سمت تکمیل و توسعه زنجیره تولید برویم.

مدیرعامل صنایع ملی پتروشیمی با بیان اینکه پتروشیمی در دوره‌گذار به سر می‌برد، گفت: ما باید از یک محصول یک خوراک به سمت یک خوراک و چند محصول حرکت کنیم تا صنعت توسعه یافته و تاب‌آور باشد و از برخی عدم قطعیت‌ها مصون شویم، لذا تلاش ما این است که توسعه هوشمندانه و جامع‌نگرانه داشته باشیم و برای تحقق این موضوع باید توسعه صنعت در دستور کار قرار گرفته و نقش سکانداری تغییر کند.

وی افزود: درحال‌حاضر خروجی مناسبی در بخش صادرات داریم، درباره بحث بازار داخل محصولات پتروشیمی نیز تامین بازار داخل به شکل پایدار انجام می‌شود البته در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد نوسانات ناشی از کرونا داشتیم اما اکنون براساس آخرین آمار مربوط به اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش معاملات در بورس کالا داشتیم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها