|
کدخبر: 104024

مصوبه عجیب کمیته خودرو!

در حالی خودروسازان ۴۵ هزار خودروی ناقص در کف کارخانه دارند که کمیته خودروی وزارت صمت امروز مصوب کرده که این خودروها تکمیل شوند. حال این سوال مطرح می‌شود که آیا خودروسازان برای تکمیل این خودروها نیاز به مصوبه دولت داشتند؟

خودرو مصوبه عجیب کمیته خودرو!

جلسه کمیته خودرو امروز جمعه ۲۳ خرداد ۹۹ با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان دستگاههای نظارتی، معاونان وزارت صنعت و خودروسازان برگزار شد.

بنا به اعلام خودروسازان، تولید و تحویل گروه صنعتی ایران خودرو به ترتیب با ۱۸ درصد و ۵۰ درصد رشد و تحویل محصولات گروه خودروسازی سایپا نیز با ۵۵ درصد افزایش مواجه بوده است.

در این جلسه علاوه بر بررسی روند تولید خودرو، مقرر گردید تا موضوع تخصیص ارز مورد نیاز ترخیص قطعات خودرو با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و گمرک ایران مورد پیگیری واقع شود.

یکی از مصوبات جالب این کمیته اقدام برای تکمیل ۴۵ هزار دستگاه خودروی موجود در کف کارخانه‌ها بود که در نوع خود مصوبه عجیبی است و این سوال را مطرح می‌کند که آیا خودروسازان برای تکمیل این خودروها نیاز به مصوبه دولت داشتند؟

موضوع قیمت خودرو نیز یکی از مباحث مطرح شده در جلسه امروز جمعه ۲۳ خرداد کمیته خودرو بود که بر اساس آن مقرر گردید تا جلسات مشترکی از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و سازمان حمایت با شورای رقابت برگزار شود.

بر اساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو، تحویل خودروهای فروش فوق‎‌العاده ویژه ایام عید سعید فطر از هفته آینده آغاز خواهد شد.

کاهش ارزبری و افزایش ساخت داخل قطعات خودرو، از جمله مصوبات دیگر کمیته خودرو بود که بر اساس آن مقرر گردید تا در جلسات بعدی کمیته خودرو، موضوع ساخت داخلی و کاهش ارزبری صنعت خودروی کشور مورد بحث و بررسی قرار گیرد؛ ضمن اینکه خودروسازان مکلف شدند تا فهرست قطعات دارای ارزبری و میزان ارز مورد نیاز آنها را به صورت هفتگی به کمیته خودرو گزارش دهند.

 

 

 

منبع: تسنیم
  • حیران ارسالی در

    پس فکر کردین چطور دلار های 4200 رو بالا می کشن و بعد ماشین رو با چند برابر قیمت به دلال های خودشون می فروشن تا اونها هم پوست ملت رو بکنن، اینها همه دستشون توی ی ه کاسه هست . شریک دزد و رفیق قافله که می گن همینه. همه هم دوست هستن و از کیسه ملت به همدیگر حاتم بخشی می کنن

  • ناشناس ارسالی در

    وقتی دفتر کل قوه قضائیه اینجوری گندش در میاد دیگه وضعیت دولت و ایران دزدرو(خودرو ) که سالهاست که روشنه...

  • مهدی ارسالی در

    وزارت صمت میخواهد ارز ۴۲۰۰تومانی به این دو شرکت دائمأ زیان دِه به اصطلاح خودرو س از بدهد آنهم از جیب مردم بدبخت بیچاره ای ران ،آنوقت هم این دو شرکت فرغون های بی ک یفیت خود را با چندین برابر قیمت واقعی به همین مردم که به آنها ارز ۴۲۰۰داده اند ق الب کند.البته بصورت پیش فروش و قرعه کشی. تازمانی که بازار خودرو رقابتی نشود و دس ت دلالان و مفسدان کوتاه نشود و تا وقتی ک ه دولت به این دو شرکت کمک مالی میکند مطم ئن باشید همین آش است و همین کاسه.واقعأ م ردم ایران از این دولت در تعجب هستند تا ک ی میخواهد این سیاست های غلط و اشتباه را ادامه دهد.بابا جان بس است دیگه پدر مردم را در این مدت درآوردید.بخدا صبر هم حدو ا ندازه ای دارد.

  • ناشناس ارسالی در

    بابا برید جم کنید ی اشغالو با 5 ملیون در ست نمی‌کنید بعد بالای صد ملیون می‌فروشد اونوقت میگین خودرو سازا زیان دارن میدم گ مشید بابا

  • Jh ارسالی در

    لیاقت ملت همیشه در صحنه ایران همین زباله های سایپا و ایران خودرو هستش نه ماشینی مثل بنز که در شأن ایرانی باشد
    صف ب گیرید
    یکسال جلوتر پول زباله ها ر و بدید
    صف جز لاینفک زندگی ملت ایر انه

  • ا ارسالی در

    مگه نظری گذاشتیدگندش بالااوردید.همه دزدن

  • فرشید ارسالی در

    اولا مگه جمعه روز کاریه که در روز تعطیل رسمی کشور جلسه انجام شده یعنی حضرات اینقدر برای مردم و کشور دلسوز شدن یا بابتش اضافه کاریه نجومی در فیش حقوقی نجومیشون قید میشه دوما تا کی تا چه وقت میخواین با عناوین مختلف با ترفند دیگه این دو تا خودرو ساز رو که خیلی سال هست چرخ هردوتاشون پنچر شده و میلنگه رو حمایت و پشتیبانی کنید لااقل یه کمی یه سر سوزنی هم به حرف ها و راهکار های اهل فن و اونایی که مو در این راه سپید کردن توجه و عمل کنید

  • ناشناس ارسالی در

    من موندم اخه چه اصراري براي توليد هست الان تو شرايط تحريم بايد اين دو کارخانه را ادغام کنن چون يکيشم زياده تبديل به يک کارخانه مادر کنن و علاوه براين بايد واردات خودرو را ازاد کنن تا قيمت ها تنظيم بشه و حس رقابت بوجود بياد و ريز کارخانه هايي ام براي توليد قطعه حتي قطعه ماشينهاي خارجي ايجاد بشه تا بتونن صادرم کنن

  • دهقانی ارسالی در

    بابا شما دیگه کی هستید نه مردم می زارید خودشون یک چیزی سرهم کنند و نه میزارید از بیرون واردکننده راه را از هر طرف بسته اند اینها فقط می خواهد مال خودشونو که تو دنیا کسی نمیخره باید این لگنها را با قیمت های گزاف بفروشند در این مملکت نمی تونی موتوری که خریدی یک لامپ که دوست داری بگذاری

    اینجا هرچی اونها دوست دارند باید انجام بدهیم وبخریم وبفروشیم صاحب اموال آنها هستند نه ما

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا گم شید

  • ناشناس ارسالی در

    اینا هم مثل ماشیناشون آشغالن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها