|
کدخبر: 104345

رشد نماگرهای بازار قراردادهای آتی در بورس کالا

در بازار مشتقه بورس کالای ایران در هفته‌ گذشته بیش از ۱۱۴ هزار و ۷۰۰ قرارداد آتی به ارزش ۱۳۵۸ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال منعقد شد تا بدین ترتیب حجم و ارزش معاملات با رشد ۸ و ۲۵ درصدی رو به رو شود.

اقتصاد رشد نماگرهای بازار قراردادهای آتی در بورس کالا

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران معامله‌گران بیش از ۱۱۴ هزار و ۷۰۰ قرارداد آتی را به ارزشی بیش از ۱۳۵۸ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال منعقد کردند که حجم و ارزش معاملات به ترتیب نسبت به هفته پیش از آن با رشد ۸ و ۲۵ درصدی رو به رو شدند.

همچنین معامله گران در دو سررسید تیر و شهریور قرارداد آتی زعفران نگین تعداد ۱۰۸ هزار و ۶۰۰ قرارداد را به ارزشی بیش از ۹۸۶ میلیارد و ۸۳۷ میلیون ریال منعقد کردند که سررسید شهریور ماه سهم ۷۸ درصدی از حجم و سهم ۷۹ درصدی از ارزش کل معاملات این دارایی پایه را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: انعقاد ۲۲۴۳ قرارداد آتی زعفران پوشال معمولی نیز در دو سررسید مشابه ارزش نزدیک به ۱۶ میلیارد ریالی را در پی داشت.

همچنین در این مدت معامله گران ۳۸۳۹ قرارداد آتی پسته را نیز برای تحویل در دو سررسید خرداد و مرداد امسال منعقد کرده و ارزش نزدیک به ۳۵۴ میلیارد ریالی را رقم زدند.

گفتنی است، در جریان معاملات هفته‌ای که گذشت در دو سررسید خرداد و مرداد امسال قرارداد آتی زیره سبز نیز در مجموع ۶۵ قرارداد منعقد شد که ارزش ۲ میلیارد و ۵۲ میلیون ریالی برای این دارایی پایه به ثبت رسید.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها