|
کدخبر: 103495

بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ صنعتی و معدنی در سال‌جاری

معاون طرح و برنامه وزارت صمت در نشست تخصصی برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: برش استانی هدفگذاری برنامه سال جهش تولید تدوین و به استانها ابلاغ شده است.

اقتصاد بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ صنعتی و معدنی در سال‌جاری

سعید زرندی در این خصوص، اظهارکرد: شبیه‌سازی استانی برنامه‌های هدفگذاری شده در بخش هایی از جمله نهضت ساخت داخل، فعالسازی واحدهای راکد، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و پیشران و فعالسازی ظرفیت‌های خالی تولید انجام شده است.

وی افزود: در راستای اهداف جهش تولید، موضوعات مهمی از جمله نهضت ساخت داخل، راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام و پیشران، طرح توسعه پوشاک در پنج استان، تحریک تقاضای خرید داخلی و...را دنبال می‌کنیم.

زرندی ادامه داد: جلسات پایش برای بررسی چگونگی پیشرفت پروژه‌ها به صورت منظم با حضور وزیر صمت برگزار می‌شود و موضوع تولید بدون کارخانه به صورت ورود مشارکتی سرمایه‌گذار به طرح‌های موجود در دستور کار است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: نگاه زنجیره‌ای به تمامی موضوعات و سیاستگذاری‌های وزارتخانه برای تحقق اهداف مدنظر ضرورت دارد.

زرندی گفت: در حوزه تامین مالی و توسعه سرمایه‌گذاری به دنبال روش‌های نوین تامین مالی هستیم.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت در نشست تخصصی برنامه‌های وزارت صمت، افزود: در چارچوب برنامه‌های سال جهش تولید ۱۰ شاخص در استان‌ها به صورت ماهیانه مورد رصد قرار می‌گیرد و رویکردمان در سال جدید این است که هیچ شاخصی کمتر از سال ۹۸ نباشد.

وی اعلام کرد: انتشار اوراق در سال ۹۸ برای بنگاه‌های صنعتی و‌ معدنی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است؛ امسال نیز برای هر استان هدفگذاری شده است تا شرکت‌های بزرگ را ترغیب کنند از ظرفیت بازار سرمایه استفاده کنند.

معاون وزیر صمت گفت: امسال بنگاه‌های صنعتی و معدنی تولیدی به ۵۷۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارند که باید به دنبال روش‌های نوین تامین مالی از جمله بازار سرمایه باشیم در همین راستا با اولویت ۱۰۰ شرکت، برای عرضه سهام در بورس و انتشار اوراق برنامه‌ریزی شده است.

زرندی افزود: مجموع تسهیلات پرداخت شده در بند الف تبصره ۱۸ حدود ۴.۴ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی در این نشست انتشار اوراق، صندوق ها، تامین مالی جمعی، لیزینگ و تامین مالی زنجیره تامین scf را از جمله روش‌های نوین تامین مالی مدنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جهش تولید عنوان کرد.

زرندی اعلام کرد: در سال گذشته هشت شرکت بزرگ حدود ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق منتشر کردند.

وی تاکید کرد: به دنبال تصویب این موضوع هستیم که واحدهایی که در سال ۹۹ در بورس پذیرش شوند، مالیات سال‌های قبل آن مورد بررسی قرار نگیرد.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت تصریح کرد: هم اکنون تولیدات حدود ۶ هزار واحد تولیدی در سراسر کشور به صورت منتخب مورد رصد و پایش مداوم قرار می‌گیرد.

زرندی اعلام کرد: از پنجشنبه همین هفته پویش افتتاح طرح‌های بزرگ و پیشران صنعتی و معدنی در سطح کشور آغاز می‌شود و گام نخست و با حضور دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان ۵ طرح در ۴ واحد صنعتی با مجموع سرمایه‌گذاری ۴ هزار ۸۶۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۲۷۰ نفری به بهره‌برداری می‌رسد.

در پایان از برنامه‌ریزی برای تکمیل و بهره‌برداری از ۲۰۰ طرح بزرگ و ‌منتخب( پیشران) در سراسر کشور با اشتغال ۴۱ هزار نفر و سرمایه‌گذاری ۱۶۹ هزار میلیارد تومان به صورت اولویت دار و ویژه در سال ۹۹ خبر داد.

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها