|
کدخبر: 102649

افزایش قیمت بلیت قطار نهایی نشده است

یک مقام آگاه در وزارت راه و شهرسازی، گفت: مصوبه شورای‌عالی ترابری درخصوص افزایش قیمت بلیت قطار هنوز نهایی نشده و باید به تصویب وزیر برسد.

اقتصاد افزایش قیمت بلیت قطار نهایی نشده است

یک مقام آگاه در وزارت راه و شهرسازی در این خصوص، اظهار داشت شورای‌عالی ترابری با توجه به افزایش شدید هزینه‌های نگهداری و تعمیرات تجهیزات و دستگاه‌های ریلی با افزایش متوسط ۲۰ درصدی قیمت بلیت قطار‌های مسافری و ۵۰ درصدی قطار‌های حومه‌ای موافقت کرده است، اما این امر، هنوز نهایی نشده و برای تایید نهایی، باید به تایید وزیر راه و شهرسازی برسد.

وی اضافه کرد: ممکن است وزیر با استفاده از اختیارات قانونی خود با بخشی از این مصوبه موافقت نکرده و یا بخشی از آن را تایید نکند به همین دلیل از ذینفعان درخواست می‌کنیم تا زمان ابلاغ مصوبه از گمانه زنی پرهیز کنند.

این مقام آگاه در وزارت راه، تصریح کرد: در صورت تایید نهایی، قیمت‌های جدید از ابتدای تیر ماه اعمال می‌شود.

پیشتر، محمد رجبی مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا، خبر از افزایش قطعی قیمت‌ها با مصوبه شورای‌عالی ترابری کشور در جلسه ششم خرداد خود داده بود که به دنبال پیشنهاد انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی برای افزایش ۴۰ درصدی قیمت بلیت‌های قطار، این شورا با افزایش ۲۰ درصدی بلیت قطار‌های عادی و ۵۰ درصدی قطار‌های حومه‌ای موافقت کرده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها