|
کدخبر: 98220

قیمت زمین در سال ۹۹ چه خواهد شد؟

نایب رئیس اتحادیه املاک تهران می‌گوید: نرخ زمین کمی بیش از نرخ تورم در سال ۹۹ رشد خواهد کرد. نرخ مسکن به اندازه میزان تورم و در شهرهای کوچک‌تر نسبت به تورم کمتر افزایش خواهد یافت.

گسترش‌نیوز: نایب رئیس اتحادیه املاک تهران در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است نرخ زمین در سال ۹۹ مجدد گران شود؟ گفت: نرخ زمین به دلیل اینکه یک سرمایه تلقی می‌شود و در آن می‌توان بناهای زیادی را ساخت گران‌تر از خانه است. با توجه به روند باسازی و نوسازی شهر تهران که از دهه ۸۰ و ۹۰ روند شتاب‌دهنده‌ای داشته بیشتر بافت‌های فرسوده بازسازی شده است و به نظر می‌رسد که نرخ زمین کمی بیش از نرخ تورم در سال ۹۹ رشد خواهد کرد.

حسام عقبایی افزود: چنانچه شهرداری ساخت برج و ساختمان‌های بلندمرتبه را ممنوع نمی‌کرد نرخ مسکن بیش از نرخ تورم افزایش می‌یافت. البته این ممانعت مانع از رشد نرخ مسکن نمی‌شود اما عوامل رشد نرخ مسکن را کمتر می‌کند.

او اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا که منجر به کاهش میزان معاملات اقتصادی در کشور شده است اما طبق اعلام مرکز آمار میزان نرخ تورم در فروردین ماه ۲/ ۳۰ درصد اعلام شده است که به دنبال آن در سال‌های اخیر کاهش ۴۰ درصدی تولید مسکن را شاهد بودیم. حال با توجه به تورم ۳۵ تا ۴۰ درصدی در نرخ مسکن نیز به همین میزان شاهد رشد نرخ مسکن هستیم. در شهرهای بزرگتر میزان رشد نرخ مسکن به اندازه میزان تورم و در شهرهای کوچک‌تر فاصله نسبت به تورم کمتر است. اما اینکه جهش یا سونامی مسکن داشته باشیم در نیمه اول سال ۹۹ چنین چیزی را تجربه نخواهیم کرد.

منبع: تجارت‌نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها