|
کدخبر: 102440

کدام دلار از همه بیشتر سود داشت؟+نمودار

روند قیمت دلار کشورهای مختلف در بازار آزاد نشان می‌دهد از ابتدای سال جاری، میزان افزایش قیمت دلار استرالیا و نیوزلند بیش از دیگر دلارها بوده است.

اقتصاد کدام دلار از همه بیشتر سود داشت؟+نمودار

روند قیمت دلار کشورهای مختلف در بازار آزاد نشان می‌دهد از ابتدای سال جاری، میزان افزایش قیمت دلار استرالیا و نیوزلند بیش از دیگر دلارها بوده است.

بر اساس آمارهای شبکه اطلاع‌رسانی سکه، طلا و ارز تهران، بررسی‌ها نشان می‌دهد از ابتدای امسال تا به امروز (۱۴ خرداد ماه سال ۱۳۹۹)، دلار استرالیا بیش از ۳۰ درصد رشد قیمتی داشته و از ۹۳۶۰ تومان به بیش از ۱۲۲۰۰ تومان رسیده است.

پس از دلار استرالیا، بیشترین بازدهی مربوط به دلار نیوزلند بوده، به طوری که هر دلار نیوزلند از ابتدای امسال تا به امروز (۱۴ خرداد ماه سال ۱۳۹۹)، با رشد ۲۱٫۴ درصدی قیمت از ۹۲۸۰ تومان به ۱۱۲۷۰ تومان رسیده است.

دلار کانادا و دلار آمریکا نیز طی دوره مذکور رشد کمتر از ۲۰ درصدی را به ثبت رسانده‌اند، به طوری که طی این دوره قیمت هر کدام به ترتیب با رشد ۱۸٫۹ و ۱۴٫۵ درصد همراه شده است.

دلار سنگاپور نیز یازدهی مشابه دلار آمریکا داشته و با افت رشد ۱۴٫۲ درصدی از ابتدای امسال تا به امروز (۱۴ خرداد ماه سال ۱۳۹۹)، قیمت آن حدود ۱۶۰۰ تومان افزایش یافته و به ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است.

دلار هنگ‌کنگ که ارزان‌ترین دلار بازار بوده نیز از ابتدای امسال تا به امروز (۱۴ خرداد ماه سال ۱۳۹۹)، کمترین بازدهی را در میان انواع دلار کشورهای مختلف به ثبت رسانده، به طوری که این ارز طی دوره مذکور ۱۰٫۹ درصد افزایش قیمت داشته و قیمت آن از  ۲۰۷۸ تومان به ۲۳۰۵ تومان رسیده است.

رشددلار

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها