|
کدخبر: 100967

قیمت جهانی نفت (۷ خرداد ۹۹)

به دنبال افزایش نگرانی‌ها در مورد سرعت ترمیم تقاضای جهانی برای انرژی و در حالی که محدودیت‌های قرنطینه‌ای در بسیاری از کشورها در حال کم شدن است قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد کاهش بود.

اقتصاد قیمت جهانی نفت (۷ خرداد ۹۹)

به دنبال افزایش نگرانی‌ها در مورد سرعت ترمیم تقاضای جهانی برای انرژی و در حالی که محدودیت‌های قرنطینه‌ای در بسیاری از کشورها در حال کم شدن است قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد کاهش بود. تنش‌ها بین امریکا و چین نیز در افت قیمت نفت موثر بوده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۳ سنت معادل ۰.۶۴ درصد افت به ۳۵ دلار و ۹۴ سنت رسید. قیمت نفت خام امریکا برای تحویل در ماه جولای نیز امروز با ۳۲ سنت معادل ۰.۹۳ درصد کاهش به ۳۴ دلار و ۳ سنت رسید.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر تولیدکنندگان متحد این سازمان از جمله روسیه در حال کاهش حدودا ۱۰ میلیون بشکه‌ای تولید نفت خود در طی ماه‌های می‌و ژوئن هستند تا قیمت‌های آسیب دیده از بحران کرونا را ترمیم کنند.

در امریکا که برخی ایالت‌ها اقدام به کاهش محدودیت‌های قرنطینه‌ای کرده‌اند خوش بینی نسبت به افزایش تقاضا برای نفت موجب تقویت قیمت‌ها شده اما به گفته تحلیلگران روند ترمیم تقاضا‌کننده است.

گروه بانکی‌ای ان زد در یادداشتی نوشت: «(به رغم آغاز فصل سفرهای تابستانی در امریکا) برآوردهای اولیه نشان می‌دهد تقاضا برای بنزین نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کمتر است و مردم همچنان ترجیح می‌دهند خیلی از خانه دور نشوند.»

برخی تحلیلگران و بانک‌ها پیش‌بینی می‌کنند که بازار نفت در ماه ژوئن به توازن برسد اما به گفته تحلیلگران اوراسیا گروپ این پیش‌بینی بیش از حد خوش بینانه است و «ریسک بالایی وجود دارد که شیوع کرونا دوباره بالا بگیرد و محدودیت‌های قرنطینه‌ای از سر گرفته شود. حتی در صورت عدم وقوع این سناریو برخی محدودیت‌ها به ویژه در زمینه هوانوردی همچنان پابرجا خواهد ماند.»

منبع: تسنیم

ارسال نظر