|
کدخبر: 100865

بورس به روزهای اوج برمی‌گردد؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: بازارسرمایه یک رکن مهم و اساسی در اقتصاد کشور محسوب می‌شود و در این میان شاخص بورس و فرابورس طی سال گذشته با رشد بسیار مناسبی همراه بوده است اما، با توجه به شرایط اقتصادی جهان، برخی فکر کردند که این رشد حباب است و شروع به شناسایی سود کردند، در حالی که بازار دوباره به روزهای اوج باز می‌گردد.

اقتصاد بورس به روزهای اوج برمی‌گردد؟

محمد حسن نژاد، در این خصوص بیان کرد: سهامداران تازه واردی که با رشد شاخص کل در اوایل سال، به بازار سرمایه هجوم آوردند، به دلیل عدم تجربه کافی در این خصوص، با شکل گیری صف‌های فروش، به این صف‌ها هجوم برده و شروع به فروش سهام خود کردند و به این ترتیب، افت‌های پی در پی در بازار ایجاد شد.

وی در این خصوص گفت: همان طور که در بازار مشاهده می‌شود بیشتر سهم‌ها چندین برابر حجم مبنا معامله می‌شوند که این نشان دهنده ارزندگی سهام است.

حسن نژاد در ادامه به فعالان بازار توصیه اکید کرد که با توجه به ارزندگی سهام در قیمت‌های فعلی، سهم‌های خود را نفروشند. دارندگان سهام عدالت نیز سهام خود را نگه دارند و از دست سودجویان حفظ کنند، زیرا این سهام سبدی از سهام شرکت‌های بنیادی بازار سرمایه است که ارزش بالایی دارد و در بلندمدت می‌تواند سود خوبی را نصیب دارندگان خود کند.

وی در خصوص بازگشت شاخص، بیان کرد: مسلما در کوتاه مدت بازار به روند صعودی خود بازمی گردد و سهامداران از رفتار عجولانه امروز خود پشیمان می‌شوند. سهامی را که امروز در ارقام پایین فروخته اند، به زودی در ارقام بالاتر می‌خرند. توصیه من این است که عجله نکنند، صبر داشته باشند و ببینند که به زودی بازار مسیر صعودی خود را در پیش خواهد گرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این خصوص، اظهارکرد: تعداد زیادی بانک، نهاد و صندوق بازنشستگی در بازار سرمایه حضور دارند. به نظر من زمان آن رسیده که نهادها وارد بازار شوند و از سهام خود حمایت کنند تا آینده خود را تضمین کنند.

وی در پایان با توصیه‌ای به دارندگان سهام عدالت، افزود: سهام عدالت این روزها به نقدینگی تبدیل می‌شود، اما فروشندگان فعلی این سهام، در آینده می‌توانند آن را با قیمت‌های بالاتری واگذار کنند. از همین رو توصیه می‌کنم که اگر فردی به دلایلی به نقدینگی آن نیاز دارد، تنها به اندازه نیازش، فروش را انجام دهد تا کل سهام عدالتش از دست نرود.

حسن نژاد با اشاره به بازگشت بازار سرمایه به روزهای اوج خود، گفت: با این که در سال جدید، دولت تمام قد از بازار سرمایه حمایت خواهد کرد اما این بازار، بدون حمایت دولت هم با روند صعودی چشمگیری همراه می‌شود. حال آن که، دولت در تمامی برنامه‌های خبری خود اعلام داشته که تمام قد پشت بازار سرمایه است. روند نزولی فعلی بازار هم موقتی و گذرا است. با پایان یافتن محدودیت‌های کرونا، تولیدات به چرخه قبلی بازمی گردد و تقاضا مجدد شکل می‌گیرد. این چند ماه خواب تولید نیز باعث شده که انبارها خالی شود و ممکن است با از سرگیری فعالیت ها، قیمت مواد و سود شرکت‌ها بالا برود.

 

منبع: سنا
  • حسن ارسالی در

    😂😂🤣🤣🤣😝😝😝😝😝 حقوقی ها یک غلطی دو هفته قبل کردند حالا گلویشان گیر کرده باشد تا .... ...

  • ناشناس ارسالی در

    رحمت به مادرو پدرت که مردمو سوق نمیدی به دلالی ارز و طلا و ماشین

  • یعقوبی ارسالی در

    دیگه چیزی سر جاش نیست مطمئن باشید از یک میلیون رد میشه ظرف دوسه روز آینده

  • محمد ارسالی در

    سمت بورس نرید ک دستتون زیر ساتور دولت است... ملک بخرید

  • محمد ارسالی در

    طلاتونو تبدیل ب 4تا برگه سهام اشغال نکتی د

ارسال نظر