|
کدخبر: 100793

قیمت دلار جهانی (۶ خرداد ۹۹)

خوش‌بینی‌ها به برداشته شدن محدودیت‌های ناشی از کرونا موجب شد، شاخص دلار در معاملات روز سه‌شنبه اندکی کاهش یابد. نرخ جهانی طلا اما اندکی افزایش یافت.

اقتصاد قیمت دلار جهانی (۶ خرداد ۹۹)

به‌دنبال خوش‌بینی‌ها به بهبود وضعیت جهان پس از همه‌گیری کرونا، دلار جهانی در معاملات روز سه‌شنبه اندکی کاهش یافت. با این حال ادامه تنش‌ها میان دو اقتصاد بزرگ جهان، مانع از افتِ بیشتر نرخ دلار شد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، امروز در سطح ۹۹٫۶۹ واحد قرار گرفت.

هر دلار امریکا در معاملات بازار های آسیایی روز سه‌شنبه به‌ازای ۱۰۷٫۷۹ ین ژاپن مبادله شد.

دلار استرالیا و دلار نیوزیلند، هر دو امروز در برابر دلار امریکا ۰٫۳ درصد رشد کردند.

به‌گفته تحلیلگران، بازار های مالی میان دو جریان کاملا متضاد گرفتار شده‌اند. از یک‌سو کاهش محدودیت‌ها و برداشته شدن قرنطینه در بسیاری از کشورها موجب خوش‌بینی سرمایه‌گذاران شده و از سوی دیگر تنش‌ها میان چین و ایالات متحده نگرانی‌های جدیدی را ایجاد کرده است.

یوان چین همچنان در پایین‌ترین سطح دو ماه گذشته قرار دارد و در معاملات امروز هر دلار امریکا به‌ازای ۷٫۱۴۲۷ یوان مبادله شد.

درحالی‌که چین قصد دارد قانون امنیت ملی را در هنگ‌کنگ تصویب و اجرایی کند، روز گذشته، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی امریکا در سخنانی پکن را به اعمال تحریم‌های همه‌جانبه اقتصادی تهدید کرد.

در عین حال، سنگاپور چشم‌انداز رشد اقتصادی خود را برای سال ۲۰۲۰ برای سومین بار متوالی کاهش داد. انتظار می‌رود، اقتصاد این کشور در امسال چهار تا هفت درصد کوچک شود.

پوند انگلیس امروز با ۰٫۳ درصد رشد به ۱٫۲۲۱۵ دلار و هر یورو با ۰٫۲ درصد رشد به ۱٫۰۹۰۸ دلار رسید.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها