|
کدخبر: 100203

کرونا باعث فروپاشی منطقه یورو خواهد شد؟

یک اقتصاددان معروف امریکایی بحران کرونا را تهدیدی موجودیتی برای منطقه یورو دانسته و درباره فروپاشی آن در عرض یک سال آینده هشدار داد.

اقتصاد کرونا باعث فروپاشی منطقه یورو خواهد شد؟

""نوریل روبینی" از اقتصاددانان معروف امریکایی و از اساتید دانشگاه نیویورک درباره عواقب دراز مدت بحران کرونا هشدار داده و به‌خصوص آن را تهدیدی برای منطقه یورو ارزیابی کرده است.

این اقتصاددان برجسته امریکایی مبارزات جدید برای بقای منطقه یورو را انتظار داشته و در گفت‌وگویی با "ویرتشافتز ووخه" آلمان درباره طرح کرونایی جدید مرکل و ماکرون که در آن مبلغ ۵۰۰ میلیارد یورو برای کمک به کشورهای آسیب دیده از بحران کرونا در نظر گرفته شده است گفت: این صندوق کوچکتر از آنی بود که ایتالیا، اسپانیا و یونان امیدوار بودند.

روبینی در بخش دیگری از این گفت‌وگو بحران کرونا را یک تهدید موجودیتی برای منطقه یورو دانسته و گفت: این خطر از ایتالیا ناشی می‌شود. یک مکانیسم نجات برای منطقه یورو ضرورت دارد.

وی درباره فروپاشی منطقه یورو در عرض یک سال با بدتر شدن اوضاع اقتصادی ایتالیا هشدار داده و گفت: ایتالیا با یک بدهی دولتی ۱۷۰ درصد تولید ناخالص ملی در سال ۲۰۲۱ واقعا ورشکسته خواهد شد.

این اقتصاددان امریکایی ایتالیا را چالشی ۱۰ برابر بزرگتر از یونان برای اتحادیه اروپا دانست.

وی گفت: ایتالیا برای رفتن به سوی ورشکستگی کشوری بزرگ و برای نجات یافتن هم کشوری بزرگ است. اگر ارزش یورو به اندازه کافی کاهش نیابد ایتالیا مجبور به ترک منطقه یورو خواهد بود.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر