|
کدخبر: 299315

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

حاکمیت باید شرایط صادرات را برای تولیدکننده فراهم کند/صادرات؛ راهکار جبران هزینه‌های داخلی تولید

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حاکمیت باید شرایطی از جمله روابط خارجی و ارتباط بین کشورها را برای تولیدکننده فراهم کند.

فتح اله توسلی در بازدید از نمایشگاه الکامپ افزود: سیاست مجلس حمایت از تولید و رفع موانع تولید است؛ یکی از این موانع مشکلات با تأمین اجتماعی بود که برطرف شد.  

وی در خصوص تسهیل شرایط تولید از سوی مجلس اظهار کرد: مجلس دستگاه قانون‌گذار است و برای تسهیل شرایط حوزه تولید فعالیت می کند، یکی از اقدامات ما در مجلس موضوع صدور مجوزها از طریق درگاه مجوزها بود تا دست افرادی که امضای طلایی داشتند از این موضوع قطع شود. البته برخی از وزارتخانه ها تاکنون همراهی نکرده اند.   

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: تشویق شرکت ها به صادرات راهکار ما برای حل مشکلات تولید است و وزیر فعلی صمت هم سیاست خود را بر این مبنا قرار داده است و از مجموعه‌های صادرات‌محور حمایت می کند.  

وی بیان کرد: البته برای صادرات، حاکمیت باید شرایطی از جمله روابط خارجی و ارتباط بین کشورها را برای تولیدکننده فراهم کند که این مورد مراحل خوبی را طی کرده و روابط ما با حوزه عربی و اروپایی در حال ترمیم است؛ همچنین محیط منطقه‌ای و بین المللی در حال آماده‌سازی است.   

توسلی با بیان اینکه برای تسهیل صادرات محصولات یک شرکت، کیفیت محصول و نوع ارائه خدمات مهم است، افزود: اگر شرکتی قدرتمند و قوی باشد هیچ کس نمی تواند آن را تحریم کند و نیازی به بازاریابی برای صادرات ندارد، بلکه بازارهای هدف به سراغ تولیدکننده خواهند آمد، ضمن اینکه صادرات به جبران هزینه های داخلی تولید کمک خواهد کرد.  

وی اظهار کرد: دنیای امروز به شدت و با سرعت به سمت تکنولوژی‌های نوین و شرایط جدید حرکت می‌کند. شرکت‌ها به منظور ادامه حیات نیاز به منابع و پژوهش دارند و باید از ظرفیت‌های خود برای ارتباطات جهانی استفاده کنند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها