|
کدخبر: 293737 نعیمه صفری تبار

گفتگوی گسترش نیوز با رئیس اتحادیه بارفروشان تهران؛

کاهش ۳۰ درصدی قیمت میوه/ موز ارزان می‌شود

مصطفی دارایی نژاد گفت: از ۳ روز گذشته واردات موز از سر گرفته شده است. از روز دوشنبه روزانه ۲ تا ۳ هزار تومان افت قیمت را شاهد خواهیم بود. هفته آینده قیمت موز به زیر ۷۰ هزار تومان می‌رسد.

اصناف کاهش ۳۰ درصدی قیمت میوه/ موز ارزان می‌شود

قیمت موز در میادین میوه و تره‌بار تا ۹۵ هزار تومان در هفته گذشته به فروش رفت. این نرخ زمانی که وارد بازار می شود افزایش ۳۰ درصدی هم به آن تعلق می‌گیرد، همین امر باعث هرج‌ومرج در بازار شده و هر فروشنده مطابق میل و سلیقه خود این میوه را می فروخت. برخی توقف واردات موز به علت تعطیلات عید فطر را دلیل این امر می دانند. گسترش نیوز برای اطلاعات بیشتر درباره بازار میوه با مصطفی دارایی نژاد ،رئیس اتحادیه بارفروشان تهران به گفتگو پرداخته است. با ما همراه باشید.

مصطفی دارایی نژاد ،رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در خصوص گرانی موز در میادین میوه و تره‌بار گفت: موز اکوادور و فیلیپین از طریق ترکیه و امارات وارد ایران می‌شود که به دلیل تعطیلات عید فطر در این کشورها واردات چند روزی متوقف شده بود. تنها بار موز از هند به صورت مستقیم وارد کشور می‌شود. در زمان توقف واردات، تمام موزی که در گرمخانه‌ها و سردخانه‌ها موجود بود به بازار ارائه و عرضه شد. ۵۰ تا ۶۰ درصد نسبت به روزهای معمولی موز کمتر در بازار عرضه شد که باعث گرانی این میوه در بازار و میادین میوه و تره‌بار شده است.

مصطفی-دارایی-نژاد

افت ۲۰ درصدی قیمت موز از دوشنبه

وی ادامه داد: از ۳ روز گذشته واردات موز از سر گرفته شده و شبی ۳۰ تا ۴۰ کانتینر در مرز بازرگان وارد می‌شود. موز به صورت سبز وارد می شود که در گرمخانه باید رنگ آوری شود. از دوشنبه همین هفته موز حداقل ۲۰ درصد افت قیمت خواهد داشت. امروز موز اکوادور رنگ آمیزی شده در میدان میوه و تره‌بار ۷۶ هزار تومان فروخته شد. همچنین موز هندی۷۳ و موز فیلیپینی ۷۵ هزار تومان در بازار قیمت دارد. از روز دوشنبه روزانه ۲ تا ۳ هزار تومان افت قیمت را شاهد خواهیم بود. عرضه ۲ الی ۳ برابر خواهد شد. هفته آینده قیمت موز به زیر ۷۰ هزار تومان می‌رسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران پیرامون میوه های نوبرانه خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر زردآلو و گیلاس نوبرانه در بازار وجود دارد. هفته آینده هلو و شلیل گرگان به بازار می آید. خرداد ماه ما هیچ مشکلی برای عرضه میوه نداریم. همان‌طور که در بازار مشاهده می‌کنید افت ۳۰ درصدی قیمت گوجه سبز را در بازار داریم. گوجه سبز در میادین از ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان به فروش می‌رود. زردآلو نوبرانه تا ۵۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رفت اما امروز زردآلو کاشان ۱۶۰ هزار تومان به فروش رفت.

دارایی نژاد در خصوص میزان بار میوه در سال جاری افزود: هیچ سالی به میزان امسال سابقه خوب درباره میزان سردرختی ندارد. امسال میوه به میزان لازم در درخت‌ها و بازار وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود بر سر نخریدن میوه سر درختی دعوا باشد. تولیدات میوه امسال هم کیفیت بسیار مناسبی دارد و هم میزان آن زیاد است.

وی تصریح کرد: هندوانه کیلویی ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رفت اما امروز در میدان میوه و تره‌بار ۵ هزار تومان به فروش رفت. همچنین ملون که کیلویی ۳۰ هزار تومان بود امروز ۱۸ هزار تومان به دست مغازه داران رسید.

دارایی نژاد در پاسخ به این سؤال که کاهش قیمت‌ها چرا در سطح شهر به چشم نمی خورد اظهار کرد: اتحادیه خرده فروشان موظف است طبق فاکتور ۳۰ درصد بر روی قیمت میوه سود ببرند اما متاسفانه این اتفاق رخ نمی‌دهد. تمهیداتی صورت گرفته است تا مغازه داران را ملزم کنیم فاکتور میدان را بر تابلوهای خود نصب کنند تا نهایتاً ۳۰ درصد سود بر محصولات خود داشته باشند.

  • ناشناس ارسالی در

    این آقای مسئول یک احمق واقعی هست.وقتی مو زاز۲۷تومن به ۱۰۰تومن رسید این *****کجا ب ود که حالا دَم از ارزان شدن میزند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها