|
کدخبر: 293336

فروش شیر خشک با کارت ملی صحت دارد؟

اخیراً خبری در شبکه‌های مجازی منتشرشده که می‌گوید شیر خشک با کارت ملی فروش می‌رود اما دولت آن را تکذیب می‌کند.

اصناف فروش شیر خشک با کارت ملی صحت دارد؟

مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو برخی اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر کمبود شیرخشک در بازار و عرضه آن با کد ملی را شایعه و جوسازی در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: امسال بیش از ۲۰ درصد افزایش تولید شیرخشک در کشور داشته‌ایم.

فرامرز خدایان ، افزود: با اینکه درحال‌حاضر کمبود شیرخشک در بازار وجود ندارد و توزیع آن هم با استفاده از ظرفیت شرکت‌های پخش انجام می‌شود اما، متاسفانه در این زمینه برخی در شبکه‌های اجتماعی جوسازی می‌کنند که شیرخشک نایاب شده است.

وی اظهارکرد: درحال‌حاضر بسیاری از صنایع حتی بیش از ۴۰ درصد ظرفیت تولید را افزایش داده اند؛ البته ممکن است تعداد محدودی شیرخشک با برندهای خاص در داروخانه‌ها موجود نباشد که در این زمینه نیز سودجویی می‌شود و ما به این موضوع رسیدگی می‌کنیم.

خدایان با بیان اینکه نیاز به واردات شیرخشک نداریم، تصریح کرد: مشکل خاصی در تولید این محصول و همچنین مواد اولیه آن نداریم.

مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در مورد برخی گمانه‌زنی‌ها در مورد صادرات شیرخشک تولید ایران به کشورهای همسایه که از آن به عنوان عامل کمیاب شدن این کالا یاد شده است، اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد زیرا اولویت تامین نیازهای داخلی است و وقتی در کشور به شیرخشک نیاز داریم، هیچ دلیلی برای صادرات این محصول به برخی کشورها از جمله پاکستان و افغانستان وجود ندارد.

وی شیرخشک را از اقلام ضروری دانست و گفت: شایعه عرضه شیرخشک با ارائه کدملی صحت ندارد و اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

صبح امروز چهارشنبه (۱۳ اردیبهشت) در برخی صفحات و کانال‌های فضای مجازی خبری مبنی بر نایاب شدن شیرخشک و عرضه آن با کد ملی منتشر شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها