|
کدخبر: 292461 نعیمه صفری تبار

اختصاصی گسترش نیوز؛

روغن زیتون طلا شد / لیست جدید قیمت ها در بازار

در این گزارش به بررسی قیمت انواع روغن خوراکی در بازار پرداخته‌شده است.

اصناف روغن زیتون طلا شد / لیست جدید قیمت ها در بازار

قیمت روغن به میزان حجم، نوع، کارخانه و کیفیت متفاوت است. در این گزارش به بررسی قیمت انواع روغن خوراکی پرداخته‌شده است با ما همراه باشید.

روغن کنجد و روغن‌زیتون از پرطرف‌دارهایی است که افرادی که سبک زندگی سالم دارند از آن استفاده می‌کنند. باید توجه داشت که برای مصرف و پخت‌وپز روغن کنجد مورد طبخ تر از روغن‌زیتون است. از روغن‌زیتون بیشتر برای طعم دار کردن سالاد و برخی غذاهای پخته‌شده استفاده می‌شود. البته برخی از کارخانه‌ها روغن‌زیتون سرخ‌کردنی و تصفیه‌شده را به کالاهای خود افزوده‌اند.

قیمت-روغن

روغن کنجد و زیتون انواع مختلفی دارد که به بررسی قیمت برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

روغن کنجد ۱ لیتری سی سام ۲۳۰ هزار تومان قیمت دارد. روغن کنجد فرابکر ورژن ۱ لیتری ۱۹۲ هزار و نهصد هزار تومان به فروش می‌رود. همچنین روغن کنجد پرس سرد سی سام ۳ لیتری ۶۷۵ هزار تومان قیمت دارد. روغن کنجد تصفیه‌شده داتیس ۹۰۰ سی سی ۲۵۷ هزار تومان به دست مشتری می‌رسد.

روغن‌زیتون ۴ لیتری سابروسو (اصل اسپانیا) یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت روغن‌زیتون ۴ لیتری فرابکر رویال اسپانیایی ۸۶۸ هزار تومان است. همچنین روغن‌زیتون ۱ لیتری فرابکر ارگانیک اکسیر ۲۷۵ هزار تومان به فروش می‌رود. همچنین روغن‌زیتون فرابکر ۵۰۰میلی لیتری زیدوی زیدشت ۱۷۷ هزار تومان قیمت دارد.

روغن سویا در بازار ناموجود شده است و حتی در سایت های اینترنتی هم به فروش نمی روند.

روغن جامد یا مایع؟

استفاده از روغن مایع و جامد جزئی از فرهنگ غذایی ایرانیان شده است و از اصلی ترین اجزاء پخت غذا به حساب می‌آید. برای پخت انواع برنج، خورشت، کباب از روغن استفاده می‌شود، اما افراد طی سال‌های اخیر برای استفاده از روغن جامد یا مایع همیشه تردید دارند.

یکی از موارد استفاده ایرانیان از روغن جامد در کنار تمام خطراتی که دارد به صرفه بودن و مورد استفاده بودن در موارد بیشتر است همچنین روغن‌های مایع به سرعت با اکسیژن موجود در هوا واکنش نشان داده و خراب می‌شوند و تبدیل روغن مایع به جامد از این اتفاق جلوگیری می‌کند. دیگر مزیت روغن جامد مربوط به زمانی می‌شود که در حال آشپزی هستید. روغن جامد در برابر حرارت و افزایش دما مقاومت بالایی دارد و خیلی دیر می‌سوزد. این در حالی است که روغن‌های مایع مقاومت دمایی پایینی دارند و با بالا رفتن حرارت خیلی زود می‌سوزند و خراب می‌شوند.

در ادامه به بررسی قیمت روغن جامد و مایع در بازار پرداخته‌شده است.

روغن جامد ۴ کیلویی اویلا حاوی ویتامین E و امگا ۳، دویست و هشتاد و هشت هزار تومان به فروش می‌رسد. روغن نیمه جامد لادن ۲.۷ کیلوگرمی ۱۹۸ هزار و دویست هزار تومان قیمت دارد. روغن جامد ۵۰۰ گرمی اصیل ۱۴۲ هزار تومان به دست مشتری می‌رسد. همچنین روغن ۴ کیلوگرمی گیاهی نیمه جامد غنچه ۲۶۷ هزار و ششصد و شش هزار تومان به فروش می‌رسد. روغن ۹۰۰ گرمی نیمه جامد لادن امگا ۳، هشتاد هزار تومان به فروش می رسد.

روغن مایع ۱۸۰۰ گرمی آفتابگردان اویلا مخصوص پخت‌وپز و سالاد ۵۹ هزار و چهارصد هزار تومان قیمت دارد. روغن مایع ۵/۱ لیتری آفتابگردان لادن ۸۸ هزار تومان به فروش می رسد. همچنین روغن مایع ۱۶۲۰ گرمی آفتابگردان حاوی ویتامین دی و ای لادن ۱۱۵ هزار و صد هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت روغن سرخ‌کردنی

روغن سرخ‌کردنی۳ لیتری بدون پالم لایت طبیعت ۱۹۵ هزار تومان به فروش می‌رسد. روغن سرخ‌کردنی۲۲۵۰ گرمی کم جذب اویلا ۱۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین روغن مخصوص سرخ‌کردنی ۲۷۰۰ گرم بهار الماس بدون پالم ۱۹۲ تا ۲۰۰ هزار تومان در فروشگاه ها به فروش می‌رسد. روغن سرخ‌کردنی۹۰۰ میلی لیتر بدون پالم غنچه ۶۵ هزار تومان به دست مشتری می‌رسد.

بهترین نوع روغن روغن کنجد و زیتون برای مصرف روزانه است که به دلیل قیمت بالای آن بسیاری از افراد از پس خرید آن‌ بر نمی‌آیند. استفاده بیش از اندازه روغن موجب بیماری های مختلف مانند چربی ، کلسترول و غیره می‌شود که باید در مصرف آن ها دقت شود.

  • ناشناس ارسالی در

    دیگه سلامتی فکر مردم نیست روغنی توی آشپزخانه باشه بیخیال سلامتی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها