|
کدخبر: 292196 نعیمه صفری تبار

گفتگوی گسترش نیوز با رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی تهران؛

آمار وحشتناک از تالارهای پذیرایی

خسرو ابراهیمی نیا گفت: تالارهای پذیرایی به‌ تازگی شروع به فعالیت کردند اما وجود باغ‌های اطراف تهران به مشکلات این صنف اضافه کرده است.

اصناف آمار وحشتناک از تالارهای پذیرایی

کرونا بسیاری از شغل ها را به خاک سیاه نشاند و تعطیل کرد. یکی از اولین شغل‌هایی که مورد حمله این ویروس قرار گرفت صنف تالارهای پذیرایی بود. تقریباً نزدیک به ۱ سال است که در زمان پسا کرونا هستیم و انتظار می‌رود استقبال از تالارها افزایش یابد اما بازهم مسائل جدید گریبان این صنف را گرفت.

پس از کرونا جوان‌ها به این باور رسیدند که بدون هزینه و خرج اضافه‌ای هم می‌توانند زندگی خود را آغاز کنند و بسیاری دیگر برای رفتن به خانه بخت ضرورتی به گرفتن مراسم عروسی نمی‌بینند و زمانی که جشنی گرفته شود در حد خانواده‌ نردیک محدود است. گرانی مشکلی بود که هم تالار داران هم جوانان را با مشکل رو به رو کرد. تغییر قیمت مواد غذایی ضروری مانند مرغ، گوشت، برنج و غیره تالارهای پذیرایی را با مشکل جدی روبه‌رو کرد که بلای خانمان‌سوزتر از کرونا می‌توان آن را نام برد.

گسترش نیوز پیرامون مشکلات صنف تالارهای پذیرایی با خسرو ابراهیمی‌نیا، رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی تهران به گفتگو پرداخته است. با ما همراه باشید.

خسرو ابراهیمی‌نیا، رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی تهران پیرامون وضعیت تالارهای پذیرایی گفت: تالارهای پذیرایی در زمان کرونا به‌طور کل تعطیل شدند. در این زمان برگزاری مراسمات به باغ‌ها، دفاتر ازدواج و سالن‌های اجتماعات بدون مجوز کشیده شده بود و به‌طور کل این فرهنگ مقداری عوض شد. پس از بازگشایی بیش از ۵۰ درصد ورشکست شدند و ۹۰ درصد آن‌ها حتی چندین ماه پس از کرونا باز هم نتوانستند فعالیت خود را از سر بگیرند.

ابراهیمی-نیا

وی در ادامه افزود: تالارهای پذیرایی به‌تازگی شروع به فعالیت کردند اما وجود باغ‌های اطراف تهران به مشکلات این صنف اضافه کرد. تغییر فرهنگ باعث شده بسیاری از جوانان مراسمات و جشن های خود را به دلایل خاص در باغ‌ها بگیرند که باعث کاهش عروسی و مراسمات در تالارهای پذیرایی شده است. بسیاری از این باغ‌ها حتی آب بهداشتی هم ندارند. در مجموع فعالیت واحدهای صنفی شهر تهران بسیار ضعیف است. امیدواریم شرایطی به وجود آید که بهتر شود.

ابراهیم‌نیا در رابطه با تأثیر گرانی مواد غذایی بر این صنف خاطر‌نشان کرد: با توجه به این‌ که تالارهای پذیرایی در بدترین وضعیت خود قرار دارند و معمولاً واحدهای صنفی ما در طبقات واحدهای تجاری مستقرند، تغییر شغل برای آن‌ها به سختی صورت می‌گیرد به هر جان کندنی که است سعی می‌کنند شغل خود را زنده نگه‌دارند با بسیاری از مشکلات مانند گرانی کنار می‌آیند. سعی می‌کنند قیمت‌ها را تغییر ندهند تا مشتری‌های خود را داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر شما مغازه‌ای در بر خیابان ولیعصر داشته باشید زمانی که کار و حرفه‌ای که انتخاب کردید رونق نگرفت می‌توانید به راحتی آن را تغییر دهید اما تالارها به دلیل این‌ که در طبقات فوقانی هستند تغییر کاربری برای آن‌ها مشکل دارد. صاحبان تالارهای پذیرایی به دنبال این نیستند که با گرانی ها قیمت خود را تغییر دهند تنها برای بقای خود سعی می‌کنند حتی اگر سودی نداشته باشند حاضرند کار کنند تا ثبات کاری داشته باشند. بیشتر تالارها در حداقل‌ترین قیمت‌ها هستند و نرخ خدمات خود را تغییر نداده‌اند و با درصدهای پایین فعالیت دارند.

وی پیرامون چالش‌های موجود در تالارهای پذیرایی تصریح کرد: تغییر قیمت چالش اصلی صنف ما است. به‌طور مثال عروس دامادها برای جشن ازدواج قرارداد خود را حداقل ۳ ماه جلوتر می‌بندند که در این مدت امکان تغییر قیمت‌ها وجود دارد اما قیمت قرارداد مشخص و باید بدون تغییر بماند که در این صورت بازهم این صنف متضرر می‌شوند اما واحدهای صنفی ما در حال مدیریت هستند تا جوان‌ها بتوانند بدون دغدغه مراسم خود را برگزار کنند. با این‌ وجود باز هم بسیاری از پس هزینه ها برنمی‌آیند و مهمان‌هایی که در گذشته نزدیک به ۵۰۰ نفر بود اما بعد از کرونا تعداد آن‌ها به ۲۰۰ هم نمی‌رسد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها