|
کدخبر: 289722 نعیمه صفری تبار

گفتگوی گسترش نیوز با رئیس اتحادیه حمل و نقل بار سبک شهری و پیک موتوری تهران؛

شغلی پرریسک که به آن توجه نمی شود

داوود محمدی گفت: موازی کاری شهرداری برای صنف ما مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است که باید به آن رسیدگی شود.

اصناف شغلی پرریسک که به آن توجه نمی شود

پیک موتوری و حمل و نقل شهری یکی از سخت‌ترین کارهای شهری است. رانندگانی که در هوای آلوده و ترافیک شدید تهران و شهرها مجبور به جا به جایی افراد و بار هستند اما نه آینده شغلی خوبی دارند و نه امنیت جانی. بسیاری از افراد نه از روی علاقه بلکه از روی اجبار مجبور به انتخاب این شغل شدند که فقط بتوانند روزگار خود را بگذرانند. گسترش نیوز پیرامون این شغل و چالش های آن با داوود محمدی، رئیس اتحادیه حمل و نقل بار سبک شهری و پیک موتوری تهران به گفتگو پرداخته است. با ما همراه باشید.

داوود محمدی در رابطه با چالش‌های موجود در این صنف بیان کرد: در صنف ما چالش و مشکلات عدیده‌ای وجود دارد که عمده‌ترین آن موازی کاری های شهرداری است. حداقل در سال های اخیر که بنده در این صنف هستم ما با مشکلات شهرداری نتوانستیم کنار آییم. قانون نظام صنفی وجود دارد که اصناف باید بر محور آن باشند؛ متأسفانه شهرداری از ماده‌قانونی ۳۷ و ۳۸ راهنمایی و رانندگی استفاده کرده که یعنی عبور و مرور در سطح شهر باید کنترل شود.

داوود-محمدی

وی ادامه داد: به‌طور مثال شما اگر طلا فروش را در نظر بگیرید یک پروانه صنفی بیشتر ندارد اما صنف ما از چند جهت باید پروانه داشته باشد. پروانه کسب، پروانه فعالیت، پروانه اشتغال، صدور بار برگ و عوارض‌های منتهی به طرح ترافیک موارد مورد نیاز برای فعالیت در صنف ما است که هزینه های کمرشکنی را برای صنف ما بر جای گذاشته است.

محمدی گفت: از اصحاب رسانه تشکر می‌کنم که صدای ما شدند و مشکلات را به گوش مسئولین می رسانند؛ حتی با توجه به این که برخی از مسئولین ما گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات ندارند. هدف ما ایجاد نشاط در سطح جامعه و از بین رفتن نارضایتی است که کار سختی نیست. متأسفانه زمان انتخابات در عرصه های مختلف قول هایی داده می شود که بعد از آن یادشان نمی ماند، پیشنهاد ما این است که بعد رأی آوردن هم سری به فیلم های مناظره های خود بزنند شاید حرف هایشان را به یاد آوردند.

رئیس اتحادیه حمل‌ونقل بار سبک شهری و پیک موتوری تهران پیرامون سالی که گذشت خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۱ سال خیلی سختی برای تمام مردم همچنین صنف بنده بود. به جرئت می‌توان گفت ۵۰ درصد از هم صنفی های من، از صنف ما رفتند و چالش و معضلات شدیدی که توسط شهرداری ایجاد شده بود را تجربه کردند. در حوزه بار و کالا سازمان حمل‌ونقل ترافیک صنف ما را با تمام وجود اذیت کرد. بی حساب و کتاب یک سری کار را انجام می دهند که نظم شهری را این‌طور بر هم می زنند. در حوزه حمل‌ونقل ما تصادفاتی را شاهد هستیم که دلیل آن ذهن به هم ریخته رانندگان است که توسط این ها اذیت شده‌اند.

محمدی در پایان اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل پیک‌های موتوری نداشتن امنیت شغلی است، چون هنوز این حوزه ساماندهی نشده است؛ یعنی به عنوان یک گروه شغلی شناخته نشده‌اند و زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار نگرفته‌اند و با وجود کار پُرخطری که دارند هیچ نهادی سلامت و مستمری دوره بازنشستگی آن‌ها را تضمین نکرده است، البته ما برای رفع این مشکل چندین بار با تأمین اجتماعی نامه‌نگاری کرده‌ایم اما متأسفانه هیچ توجهی به آن‌ها نشده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها