|
کدخبر: 285708

گرانی بی سرو صدا لوازم خانگی

اسلامیان، نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: با افزایش قیمت فولاد لوازم خانگی ایرانی ۱۵ درصد گران شد.

محمدحسین اسلامیان نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: ما در حال حاضر در سطح عرض دو نوع کالا داریم؛ کالایی که غیرقانونی وارد کشور می‌شود و بیش از ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته و دوم کالای ساخت ایران که فعلاً ۱۵ درصد افزایش قیمت پیدا کرده است.

اسلامیان در مصاحبه با رادیو گفتگو درمورد قیمت لوازم خانگی جهیزیه اظهارکرد: یکی از مولفه‌های اصلی و تأثیرگذار بر قیمت لوازم خانگی، مواد اولیه است.

وی افزود: وقتی مواد اولیه با قیمت بالاتری در اختیار کارخانه داران قر می‌گیرد بالتبع کالا هم با قیمت بالاتری تولید می‌شود و نوسان آن در بازار خیلی چشمگیر خواهد بود.

نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: ما در حال حاضر در سطح عرضه دو نوع کالا داریم؛ نوع اول کالایی است که غیرقانونی وارد کشور می‌شود و مستقیماً با نرخ ارز مرتبط است و بیش از ۳۰ درصد هم افزایش قیمت داشتند و نوع دوم هم کالاهای ساخت ایران است که فعلاً ۱۵ درصد افزایش قیمت داشتند.

وی افزایش قیمت کالای لوازم خانگی را ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه به ویژه فولاد عنوان کرد و افزود: فولاد که مستقیماً با صنعت لوازم خانگی در ارتباط است طی یک ماه اخیر ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت پیدا کرده است.

اسلامیان تصریح کرد: در حال حاضر یک جهیزیه معمولی کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان نیست یخچال فریزر ایرانی مطلوب ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان، ماشین لباسشویی مطلوب ۱۵ میلیون تومان و قیمت ماشین ظرفشویی بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان است.

نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: دولت هم از بابت نرخ ارز و هم از بابت مواد اولیه باید کمک کند و یک ثباتی را ایجاد کند تا تولیدکنندگان با اطمینان خاطر برای یک سال برنامه ریزی کنند و قیمت‌ها هم روند افزایشی طی نکنند.

منبع: بازار

ارسال نظر