|
کدخبر: 285354

میوه های گران در میادین شهرداری / موز کیلویی چند؟

در بازار میادین شهرداری تهران گران‌تر میوه کماکان آناناس است. اما در این بازار سه قلم میوه نسبت به مدت مشابه ماه قبل گرانتر عرضه می‌شود. در این بازار انار، موز و پرتقال جنوب نسبت به هفته اول دی ماه حداکثر ۱۰ هزار تومان و حداقل ۵هزار تومان گرانتر عرضه می‌شود.

اصناف میوه های گران در میادین شهرداری / موز کیلویی چند؟

هنوز مرکز آمار ایران داده های مربوط تورم ماه گذشته را منتشر نکرده است. اما نگاهی به بازار گروه کالایی همچون میوه و تره بار به خوبی نشان میدهد، در این مدت بهای اقلام مختلف چقدر تغییر داشته است.

امروز ۲ بهمن ماه ماه ۱۴۰۱ براساس نرخ نامه سازمان میادین میوه وتره بار شهرداری تهران، قیمت هر کیلو آناناس در بازار تره بار ۸۳ هزار تومان است و آناناس هرچند کیلویی ۶ هزار تومان ارزانتر شده است، اما کماکان در این بازار گران‌ترین میوه‌ای است که عرضه می شود. در این بازار با فاصله زیاد موز و نارگیل قرار دارد. در تره بار شهرداری تهران، هر کیلو موز ۵۵ هزار تومان که تقریبا با مدت مشابه ماه قبلش بیش از ۱۰ هزار تومان گران شده است. اما قیمت نارگیل همچون ماه قبل کیلویی ۴۵ هزار تومان به فروش می‌رود.

بعد از این میوه‌ها ازگیل را می توان در جرگه میوه‌های گران قرار داد که آن هم تغییر قیمتی نداشته و کیلویی ۲۷ هزار تومان عرضه می‌شود. در این بازار مردم برای خرید هر کیلو لیمو شیرین باید ۱۸ هزار و ۲۰۰ تومان و برای نارنگی یافا و نارنگی پیج هر کدام کیلویی ۱۷ هزار و ۵۰۰ هزینه کنند. در ماه جاری مردم هر کیلو لیمو شیرین را ۵ هزار و ۳۰۰ تومان و نارنگی را ۴۰۰ تومان در هر کیلو می‌توانند ارزانتر در میادین بخرند.

اما قیمت انار در میادین کیلویی ۵ هزار و ۴۰۰ تومان گرانتر شده است، این میوه در میادین کیلویی ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه می‌شود. ۱۹ هزار و ۴۰۰ عرضه می‌شود. انار آبگیری هم کیلویی ۴ هزار تومان گرانتر به فروش میرسد؛ قیمت این محصول در تره بار ۱۲ هزار تومان است.

میوه «به» هم دراین بازار ۲۵ هزار تومان بفروش می‌رود که نسبت به مدت مشابه ماه قبل تغییر نداشته است. انگور از جمله میوه‌هایی که در میادین دیده می‌شود، قیمت انواع انگور هم در این بازار کیلویی ۲۰ هزار تا ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان است.

در این بازار قیمت سیب سبز و سیب زرد لبنان کماکان کیلویی ۲۳ هزار و ۵۰۰ است. اما قیمت سایر انواع سیب حدود هزار و ۲۰۰ تومان در هر کیلو ارزانتر شده و کیلویی ۱۸ هزار تومان بفروش می‌رسد.

در این بازار قیمت سیب سبز و سیب زرد لبنان کماکان کیلویی ۲۳ هزار و ۵۰۰ است. اما قیمت سایر انواع سیب حدود هزار و ۲۰۰ تومان در هر کیلو ارزانتر شده و کیلویی ۱۸ هزار تومان بفروش می‌رسد.

در دی ماه در این بازار لیموترش عرضه نمی‌شود. اما پرتقال تامسون شمال هر کیلو ۹ هزار و ۹۰۰، جنوب ۱۳ هزار و ۹۰۰، پرتقال توسرخ ۱۳ هزار ، آبگیری ۸ هزار و ۵۰۰ تومان است. در این بازار انواع دیگر تامسون ۸ هزار و ۵۰۰ عرضه می‌شود.

منبع: اکو ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها