|
کدخبر: 284506 نعیمه صفری تبار

اختصاصی گسترش نیوز؛

روز مادر برای لاکچری‌‌ها چقدر هزینه بر میدارد؟

در این گزارش هزینه‌های عجیب برخی افراد برای روز مادر را بررسی کرده‌ایم. هزینه‌های نجومی، خیلی از هدیه‌ها مثل طلا را برای مردم رویا کرده است.

اصناف روز مادر برای لاکچری‌‌ها چقدر هزینه بر میدارد؟

امسال روز مادر و زن جمعه ۲۳ دی ماه است که از چند روز قبل افراد خانه در پی خرید برای خانم و مادر خانواده هستند تا در این روز حداقل از زحمات او قدردانی کنند. گاهی یک شاخه گل هم دل مادران را شاد می‌کند اما همه دوست دارند؛ در این روز تمام تلاش خود را برای برگزاری این روز انجام دهند. در کنار شیرینی و گل، کادویی خریداری می‌شود که دل مادر خانه شاد شود. ما در این گزارش هزینه تقریبی برای این شب را بررسی می‌کنیم که گاهی برخی افراد را شرمنده می‌کند که از پس خرید یک شاخه گل هم بر نمی‌آیند.

۷۰ میلیون برای خرید گل؟

اگر سری به بازار بزنید مشاهده می‌کنید که قیمت گل چقدر افزایش داشته است. تنها یک شاخه گل رز هلندی ۴۷ هزار تومان قیمت دارد. یک شاخه گل اورینتال ۸۰ هزار تومان، یک دسته ۲۰ عددی گل مریم ۵۵۰ هزار تومان و هر شاخه گل آفتابگردان ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسد که از ارزان‌ترین قیمت گل است.

ماجرا به اینجا ختم نمی شود و برخی به سراغ تاج گل و دسته گل‌های میلیونی می‌روند که بیشتر به نظر می‌رسد به جای تقدیر و شادی دل همسر برای چشم و هم چشمی است! در یکی از سایت های فروش اینترتی، دسته گل ۲۰۰ شاخه‌ای رز قرمز را ۴ میلیون و ۷۰۰ و ۶۰ هزار تومان به فروش می رساند. دیگری دسته گل ژیپسوفیلا رنگی را ۹۹۰ هزار تومان قیمت گذاری کرده است.

باکس-گل-2

جالبی موضوع اینجا است که با تماسی به فروشندگان متوجه شدیم واقعاً افرادی هستند که این‌چنین هزینه ها را برای یک شب انجام می‌دهند. در عکس های زیر قیمت های عجیب تری را هم مشاهده می کنید.

باکس-گل

شیرینی ارزان‌تر از هرچیزی

در این شب شیرینی یکی خریدهای ضروری است. هر ساله با نزدیک شدن به روز زن، تقاضا برای خرید شیرینی افزایش می‌یابد و با توجه به شرایط حاکم، احتمال رشد قیمتی در این ایام وجود دارد؛ با این حال بررسی قیمت این گروه کالایی نشان می‌دهد که قیمت شیرینی نسبت به قبل تغییر خاصی نداشته است. قیمت یک کیلوگرم شیرینی تر ۱۲۰ تا ۱۶۰ و شیرینی خشک ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است. با توجه به اینکه بازار شیرینی رقابتی است، ممکن در مناطق مختلف قیمت‌ها متفاوت باشد.

خرید طلا رؤیا شد

بعد از گل و شیرینی  سراغ کادو می‌رویم که جز جدانشدنی در این روز مهم است. در گذشته که قیمت طلا و سکه این‌چنین سرسام‌آور نبود، همسران سعی داشتند حتماً به عنوان کادو طلا یا سکه هدیه دهند که ارزشمند باشد اما درحال‌حاضر که قیمت یک گرم طلا بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و با احتساب سود آن باید حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هزینه کرد، در نتیجه کسی نمی‌توانند برای روز مادر طلا بخرد.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد معتقد است که امسال هیچ‌کس به مناسبت روز مادر برای خرید طلا مراجعه نکرده است. با وجود اینکه اکنون بهترین ایام برای خرید طلای مراسم عروسی است، اما طلا خریداری ندارد و مردم به خرید نقره روی آورده‌اند. پیش‌ از این در شب‌های عید روزی ۳۰ تا ۳۵ انگشتر فروش می‌رفت، اما درحال‌حاضر حتی یک انگشتر هم به فروش نمی‌رسد. بحث خرید سکه هم که با قیمت های موجود تقریباً نشدنی است، جز برای افرادی که‌ گل‌های ۷۰ میلیونی می‌خرند.

وسیله خانه نخرید

برخی برای خرید هدیه به سراغ وسیله خانه و تزئینی می‌روند که بهتر این کار را نکنید و کادویی مخصوص خود فرد خریداری کنید مگر اینکه او واقعاً وسیله خاصی را دوست داشته باشد یا کلاً به لوازم منزل علاقه داشته باشد. یا قبلاً از شما درخواست کرده باشد که برای کادوی روز زن آن را برایش تهیه کنید که البته خرید وسیله خانه هم گران است. به طور مثال آجیل خوری فیروزه کوب ۲ میلیون و ۲۰۰ و ۸۰ هزار تومان قیمت دارد. در ادامه قیمت برخی دکوری‌ها آورده شده است.

دکوری-منزل

کادوهای دیگر هم هستند که در حال جذاب بودن برای مادران و همسران مقرون به صرفه‌تر هم هستند از جمله گلدان‌های کوچک، کیف کوچک دوشی، کفش، ساعت مچی، لباس راحتی که باید ببینید خرید کدام یک آن را شاد می‌کند و به جیب شما هم می خورد.

کلام آخر

مادر فردی ارزشمند است که افراد هرکاری برای آن کنند کم است. کسی که از خودگذشتگی‌ها برای همسر و فرزندان خود کرده است اما در نظر داشته باشید، راضی به خرج‌های میلیونی و اذیت شدن افراد خانواده نیست. همین که در این روز یاد آن ها باشید و کار ویژه ای در این شب برایش انجام دهید دلشان را شاد می کند. البته در کنار کادو نیازی به خرج های میلیونی نیست.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها