|
کدخبر: 284286

قیمت جدید موز و پیاز اعلام شد + جدول

قیمت پیاز که در دو هفته اخیر تیتر بسیاری از رسانه‌ها شده بود با برداشت زودهنگام محصولات در جنوب و توزیع آن ۳ هزار تومان کاهش یافت.

قیمت عمده فروشی میوه و سبزیجات در هفته جاری (۱۹ تا ۲۵ دی) از سوی میدان مرکزی میوه و تره بار تهران اعلام شد. میوه‌های طبقه متوسط مانند سیب، پرتقال، نارنگی و لیمو شیرین بدون تغییر نسبت به هفته گذشته، نوع ممتاز آنها در هر کیلو بین ۱۵ تا ۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

موز میوه‌ای وارداتی بوده که در دو هفته اخیر به دلیل نوسان بازار ارز میدان مرکزی میوه و تره بار قیمت آن را بر اساس عرضه و تقاضا شناور اعلام کرده بود. در حال حاضر با تثبیت نسبی نرخ ارز موز هم تعیین قیمت شد. هر کیلو موز اکوادور بین ۵۵ تا ۶۴ هزار تومان و نوع هندی ۴۵ تا ۵۴ هزار تومان در میادین تره بار قیمت گذاری شده است.

توت فرنگی نیز به عنوان شاه نشین میوه‌ها همچنان جایی در این لیست ندارد.

نگاهی به وضعیت قیمتی بازار سبزیجات نیز حاکی از تثبیت قیمت‌ها داشته و نرخ گوجه فرنگی، سیب زمینی، خیار بوته‌ای و رسمی تغییری نسبت به هفته گذشته نداشته است. اما پیاز که در دو هفته اخیر تیتر بسیاری از رسانه‌ها شده بود با برداشت زودهنگام محصولات در جنوب و توزیع آن افت ۳ هزار تومانی داشته است.

مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با بیان اینکه باید قیمت پیاز در کف بازار به حدود ۱۱ هزار تومان برسد، عنوان کرد: روند نزولی نرخ پیاز در چند هفته اخیر مربوط به تعیین تعرفه صادراتی در آذر بود که صادرات را افزایش داد. قیمت‌ها در آذر صعودی شد و نرخ پیاز در دی به هر کیلو ۲۰ هزار تومان رسید. در حال حاضر توزیع پیاز در بازارهای تهران به روزی ۸۰۰ تن رسیده که این آمار روند افزایشی دارد. رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با قول مساعد به شکسته شدن قیمت پیاز تاکید کرد: قیمت واقعی پیاز کیلویی ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان است.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها