|
کدخبر: 284169

قیمت جدید میوه در بازار / موز هم گران شد

جدیدترین نرخنامه اتحادیه بارفروشان نشان می‌دهد، از امروز موز به قیمت ۴۵ هزار تا ۶۴ هزار تومان بفروش خواهد رسید. این درحالی که در ماه گذشته در همین مقطع قیمت عمده فروشی موز حداکثر ۴۸ هزار تومان بود.

در روزهای اخیر در بازار ایران موز هند و اکوادو به وفور دیده می‌شود، اما قیمت آنها به به دلیل رشد قیمت دلار صعودی است. به طوری که ظرف یک ماه اخیر قیمت هر کیلو موز حداقل ۱۰ هزار تومان و حداکثر ۱۵ هزار تومان فقط در بازار عمده فروشی رشد کرده است. بی‌شک قیمت این محصول در میوه فروشی‌ها رشدی حدود ۲۰ هزار تومان در هر کیلو تجربه کرده است. در این میان سازمان میوه و تره بار شهرداری، قیمت انواع موز را کیلویی ۵۵ هزار تومان عرضه می‌کند.

در این سازمان امروز( ۱۹ دی ماه) قیمت انواع پرتقال نیز حدود ۹ هزار و ۹۰۰ تا حداکثر ۱۳ هزار تومان است. قیمت انواع نارنگی دیگر میوه فصل بین ۱۵ هزار و ۹۰۰تومان تا ۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می‌شود.

 در میادین تره بار، قیمت هرکیلو لیمو شیرین هم، ۲۳ هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت هر کیلو لیموترش ۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان است.

اما قیمت انواع پیاز در این میادین بین ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان تا ۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است. البته از امروز این محصول براساس نرخنامه اتحادیه بارفروشان تهران در هر کیلو ۲ تا ۵ هزار تومان کاهش را تجربه خواهد کرد و بدین ترتیب پیش‌بینی می‌شود، قیمت هر کیلوگرم پیاز در روزهای آینده به ۱۰ هزار تا ۱۱ هزار تومان برسد.

قیمت-میوه

منبع: اکو ایران

ارسال نظر