|
کدخبر: 276838

علت چند نرخی بودن نرخ مرغ در بازار

مدیرعامل اتحادیه مرغداران کشور ضمن اشاره به افزایش نرخ جوجه یکروزه، علت بی‌نظمی در بازار مرغ و چند نرخی بودن آن در مغازه‌ها را ناشی از عدم تغییر رسمی نرخ مرغ دانست و گفت: منتظریم دولت نرخ جدید مرغ را اصلاح و اعلام کند.

حبیب اسدالله نژاد با بیان اینکه هیچ کمبودی در تامین مرغ نداریم، گفت: قرار بود ابتدای مهرماه نرخ مصوب مرغ گرم تغییر کند، ولی هنوز این اتفاق نیفتاده و منتظر هستیم دولت نرخ جدید برای مرغ تعیین و آن را به صورت رسمی اعلام کند.

وی علت بی‌نظمی در بازار مرغ و چندنرخی بودن آن در مغازه‌ها را ناشی از عدم تغییر رسمی نرخ مرغ دانست، افزود: نرخ تمام شده هر کیلو مرغ زنده برای مرغداران حدود ۵۰ هزار تومان است و نهایتا با سود بخش‌های مختلف بایستی مرغ گرم حدود ۷۰ هزار تومان به‌دست مصرف‌کننده برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران کشور اضافه کرد: درحال‌حاضر مرغ با نرخ تمام شده خریداری ندارد و در سطح کشور حدود ۴۳ تا ۴۶ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. بنابراین نرخ مرغ گرم در بازار باید حدود ۶۵ تا ۶۶ هزار تومان باشد و بالاتر از این سودجویی عوامل غیر تولید است.

وی در پایان با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید، گفت: علاوه بر افزایش نرخ نهاده‌های دامی، دارو و واکسن در روزهای اخیر نرخ جوجه یکروزه نیز افزایش یافته و به ۱۷ هزار تومان رسیده است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها