|
کدخبر: 275203

قیمت اقلام اساسی تغییر کرد

گزارش‌ها از بازار روغن بیانگر آن است که روغن سرخ‌کردنی یک لیتری ۶۲ هزار تومان، روغن پخت و پز یک لیتری ۶۶دهزار تومان و روغن ۵ کیلویی نیمه‌جامد ۴۰۶ هزار تومان نرخ دارد. نرخ روغن در طول یک هفته گذشته تغییری در بازار نداشته است.

در حالی بازار موادغذایی طی دو ماه گذشته نوسان بسیاری را تجربه کرده، اما طی یک هفته گذشته اقلامی چون برنج، گوشت، مرغ و روغن تغییر آن‌چنانی نداشتند.

گزارش‌ها از بازار موادغذایی از افت اندک نرخ مرغ و کاهش نرخ تخم‌مرغ و شکر حکایت دارد.

بر همین اساس، گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که نرخ مرغ کامل تازه، بسته‌بندی کیسه‌ای، در بازار تهران هر کیلو ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان است. این نشان می‌دهد که نرخ مرغ نسبت به هفته گذشته حدود ۸ هزار تومان کاهش نرخ را تجربه کرده است.

همچنین گزارش‌ها از بازار روغن بیانگر آن است که روغن سرخ‌کردنی یک لیتری ۶۲ هزار تومان، روغن پخت و پز یک لیتری ۶۶دهزار تومان و روغن ۵ کیلویی نیمه‌جامد ۴۰۶ هزار تومان نرخ دارد. نرخ روغن در طول یک هفته گذشته تغییری در بازار نداشته است.

این در حالی است که هر شانه تخم‌مرغ حدود ۱۵ هزار تومان کاهش نرخ داشته است. همچنین شکر با حدود ۶ هزار تومان کاهش، به کیلویی ۲۴ هزار تومان در خرده‌فروشی‌ها رسیده است.

در این میان، طی روزهای گذشته نرخ هر کیلوگرم برنج با کیفیت درجه یک در شمال کشور ۱۲۰ هزار تومان بود که در روزهای اخیر کاهش ۱۰ هزار تومانی داشت. همچنین نرخ هر کیلوگرم برنج خارجی برحسب کیفیت در بازار بین ۲۴ تا ۳۸ هزار تومان است. درحال‌حاضر نرخ هر کیلوگرم برنج هندی بین ۲۶ تا ۳۶ هزار تومان و برنج پاکستانی بین ۲۴ تا ۳۸ هزار تومان است. درحال‌حاضر نرخ برنج ایرانی از پرمحصول تا درجه یک در بازار بین ۷۰ تا ۱۱۰ هزار تومان است.

گفتنی است که نرخ تورم نقطه‌ای در خرداد ۱۴۰۱ به عدد ۵۲.۵ درصد رسید که نسبت به ماه قبل ۱۳.۲ واحد درصد افزایش یافت. علت اصلی این جهش تورم در خرداد افزایش شدید نرخ کالاهای خوراکی بود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها